Godmorgon mamma!

Ibland förbannar jag min pysselådra, och framförallt att den verkar ha förts över till mitt barn. Bemärk att pyssel som verkar vara en god idé ibland inte är det. Som när jag shoppade loss Sannapyssel på Panduro för ett tag sedan. Förvisso hölls damen sysselsatt en stund en regnig dag, men jag fick ju ett brutalt uppvaknande ett par dagar senare när jag omilt väcktes av den här synen:

Fast jag blev ju pigg direkt förstås...

Men än har jag tack och lov inte blivt väckt av den här prinsessan:

Idag när det åter är mulet och regnigt har vi gjort pyssel inspirerat av Teletubbies: bubbelbilder. Det dyker ju upp klipp i Teletubbiesfilmerna där barn gör olika saker. I den här specifika filmen blandar barnen diskmedel, färgpulver och vatten i en burk och blåser sedan upp bubblor med hjälp av sugrör. På bubblorna lägger de sedan papper som bildar olika mönster. Sanna ville göra så imorse, men jag har ju inget färgpulver. Fast mamman tänkte en stund och sedan fick Sanna offra några färgkakor ur sin vattenfärglåda. Först mortlade vi färgkakan till ett pulver:  och sedan blandade vi pulvret med vatten och diskmedel: . Sen kom det roligaste - att blåsa bubblor med sugrör: . Men burken var för stor, så vi hällde över det i en mugg istället.  Och sedan skred Sanna till verket. Det blev inte riktigt som på tv, jag tror vi hade för lite färg och för mycket vatten, men hon hade roligt iallafall, och det var ju huvudsaken!

I måndags åkte lilla familjen plus makens lillebror till Badhotellet i Fredrikshavn. Sanna var jätteduktig på båten, medan jag blev sjösjuk. Men det var inget som inte en postafen och en halvtimma på däck inte kunde fixa! Sedan badade vi ett par timmar och så tog vi snabbfärjan hem igen. Men jösses vad trött jag var efter den dagen! Jag somnade klockan tio och var fortfarande ett ras morgonen efter. Sur och trött hela dagen, så till slut flydde man och barn fältet så jag fick vara ifred en stund. Det var nog klokt!
Här kommer lite bilder från Danmarksdagen:

Make photo slide shows at www.OneTrueMedia.com
Och som avslutning kommer här det andra bidraget i avdelningen Danska Skyltar:


Nu får det vara bra för idag! Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha, grymt rolig skylt!

2009-07-16 @ 23:36:32
URL: http://pixeloxhprosa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0