Jesper 1 år

Iförrgår fyllde Jesper ett helt år. Jag tror aldrig att ett år har gått så fort. Varje dag är jag tacksam för mina friska, vackra barn, men attans vad tiden går! Vi hade inget firande på fredagen annat än att Jesper fick sin present, en självlysande nallebjörn, av oss, utan vi hade stort kalas igår istället. Han fick sandleksaker, lastbil, kläder, pengar, en väska med Pettson och Findus, en båt med disneyfigurer, en bok, en låda som man lägger klossar i och en massa annat.
Jag tänkte ha en liten tillbakablick för att se hur det egentligen gick till när han blev så stor så fort utan att fråga mig om lov.
3 september 2009. Ett par timmar gammal och vilar ut på pappas varma bröst.
2 oktober 2009. Nästan en månad gammal, rund och god.
25 oktober 2009. Det första leendet.
22 november 2009. Dop.
2 december 2009. Gosar med storasyster (som för övrigt inte använt napp på nästan fyra år, den är bara rekvisita)
24 december 2009. Första julafton, charmar gammelfarmor Daga.
7 januari 2010. Börjar med smakportioner. Det var populärt.
2 februari 2010. Börjar köra gåstol. Frihet!
2 mars 2010. Övar febrilt på att kunna rulla. Lyckas den 18 mars.
3 april 2010. Lik morfar men söt ändå. Otroligt lik faktiskt.
20 maj 2010. Upplever våren på en vitsippsäng.
3 juni 2010. Lär sig spela apa.
1 juli 2010. Knäcker kryp-koden.
16 juli 2010. Lär sig ställa sig upp mot saker.
3 augusti 2010. Grundmurar racerförarkarriären.
4 september 2010. 1 år och en dag och har sitt första kalas. Min stora lilla kille.
Mamma älskar dig mest i hela världen!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag kan inte fatta att Jesper redan fyllt ett år! Växer han ikapp mina barn tro? Jag börjar fundera på om ett år går snabbare på hisingen än vad den gör i Floda.... Grattis igen till sötaste lille ettåringen!

2010-09-05 @ 10:46:19
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Annica

Hm, vad hände? Ett år, tänk vad tiden går fort. Tänk att lille Jesper är ett år och våra stora snart fem :) Men inte blir vi äldre väl?

Kramiz till hela lilla familjen

2010-09-05 @ 11:41:30
URL: http://anki72.blogg.se/
Postat av: Karin K

Det är så märkligt med barn. Att han bara är ett år känns helskumt. Han har ju liksom alltid funnits där väl?

2010-09-05 @ 11:57:20
Postat av: Lisa

Det är helt otroligt vad fort det går! Från en hjälplös liten nyföding till en så stor kille på bara ett år! Här går det också skitfort, jag var bara lite drygt halvvägs genom graviditeten vid den här tiden förra året, och nu drar han sig upp på fötter :) Jättesöta bilder, hoppas Jesper tyckte om sitt kalas!

2010-09-05 @ 18:17:23
URL: http://www.avanai.se
Postat av: Jessica

Tack för låttipset till dop föresten! Jag ska inte läsa det som dikt men jag tipsade min kusin om den så hon ska sjunga den istället! :D

2010-09-05 @ 20:31:31
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Eva

Ojojoj, vad tiden har gått fort! Vilken härlig sammanställning av Jespers första år! Goa killen!

2010-09-05 @ 23:18:47
Postat av: Jenny med V

Vad fort tiden går! Fina bilder på en supersöt pojk!

2010-09-09 @ 07:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0