Salong Gör-det-själv

Sanna har klippt sig själv några gånger, ett klipp i luggen för det mesta. Det har resulterat i att alla saxar ligger gömda i ett skåp högt upp i köket, men med tanke på att hon är väldigt duktig av sig i nästan allt hon gör så har jag väl börjat slappna av med saxförbudet. I måndags bet det mig i rumpan, big time. Jag trodde att hon satt i datarummet och såg på film, men uppenbarligen drabbades hon av kreativ lust, alternativ ett allvarligt fall av bad hair day. Jag gick in för att fråga henne en sak och såg ett skyldigt ryck när en hand flög upp till pannan. Luggen var kort, rejält kort, men hon hade inte stannat där. Hon hade dessutom gett sig på håret på sidorna. Djupa andetag och sedan fick hon gå upp på sitt rum medan jag lugnade ner mig. Jag gick upp till henne en minut senare och vi pratade om vad hon hade gjort. "Men det bara lamlade av, mamma!" var hennes förklaring, vilket gjorde mig lite ilsken eftersom hon ljög för mig. Men jag höll mig lugn, det fanns ju inget att göra åt saken ändå. Som maken sa, det kommer ju växa ut så småningom. Han tyckte förresten att hon var rätt söt och nu när jag vant mig tycker jag att hon ser ut som när hon var lite mindre, väldigt gullig med andra ord!
Imorse jämnade jag till luggen lite, men håret på sidorna finns det inget att göra åt. Det kommer bli många hårspännen de kommande månaderna.
Jag försökte ta lite bilder igår, men det är inte lätt, för fröken sitter aldrig still och har börjat göra miner så fort kameran kommer fram, men här kommer lite bilder iallafall.

Kommentarer
Postat av: -ME-

På den där sista bilden verkar hon ha ledsnat på att trakasseras av mamma? s Kan hon gott ha, rackarunge!!!



Men, om det är nån glädje i sorgen, så är det ruggigt snyggt jämfört med det Rebecca gjorde. Hon tog MITT uppe på huvudet, en nästan tvåårings grabbnäve, och klippte en centimeter långt. IIIIIIIiiiiiih!!! Hon påstår att hon fortfarande minns hur jag vrålade.

2010-11-03 @ 20:39:41
Postat av: cecilia

Kom ihåg att det krävs ganska mycket av ett barn för att ljuga. Konsekvenstänk, fantasi, mod, uppfinningsrikedom... Hon är smart helt enkelt!

2010-11-04 @ 20:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0