"Jag kan en sång, som går dig på nerverna,

... Jag kan en sång, som går dig på nerverna. Jag kan en sång, som går dig på nerverna...." Och så vidare.
För ganska många år sedan komponerade min ena morbror en egen sång, vi kan väl kalla den "Arne barne bine bo" eller något liknande. Lustigt nog är titeln även texten, om och om och om igen. Mormor har sjungit den för Sanna och det är en av hennes favoritsånger. Problemet är bara att det är en sång som kan gå hur många varv som helst, det finns inget naturligt slut på den. Så ibland kan den bli lite, lite enerverande. Så det slog mig att det vore själviskt av mig att inte dela med mig av denna klassiker. För klassiker måste det ju vara när den lever kvar i oförändrat skick sedan 55 år eller så. Mycket nöje!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0