En blöt utflykt

Dagis var stängt måndag-tisdag den här veckan, och då det är höstlov tänkte jag att det skulle vara packat med folk överallt. Men jag ville ändå hitta på något med barnen. Så jag tänkte att vi skulle pälsa på oss och åka upp till Sisjön, en sjö som ligger ganska nära mitt föräldrahem i Mölndal. Men på måndagen regnade det och jag kände mig hängig, så vi sköt upp det till tisdagen. Dessvärre var vädret inte på vår sida då heller, men nu hade jag bestämt att vi skulle ge oss ut. Vädret var bra - tills vi satt oss i bilen och börjat åka. Då kom duggregnet. Men lite duggregn klarar vi, tänkte jag, vi har ju regnkläder på oss. Väl framme vid sjön hade det börjat blåsa och regnet tilltog, men skam den som ger sig. Jag visste att det fanns raststugor längs sjön så vi tog sikte på en sådan. Sanna blev eld och lågor när hon såg raststugan, det var ju precis som en koja! Jesper hade somnat längs promenaden, så vi fick picknicka själva.  Vädret fortsatte att vara grått  men som bekant finns det inga dåliga väder, bara dåliga kläder, och är man bara klädd för väta så gäller det ju att passa på! 
Men regnet tilltog  och Jesper vaknade på fel sida av vagnen, så efter någon timma började vi bege oss mot bilen igen. Längs vägen stötte vi på några snygga tickor  och när vi kom hem cirkulerade en polishelikopter över området  så det var lite spännande att komma hem också. För att inte tala om att regnet och blåsten har ökat hela eftermiddagen, så nu kurar vi framför brasan och är glada att vi inte behöver ge oss ut mer idag!

Kommentarer
Postat av: Karin K

Tjusiga tickor. Och härlig bild på regnplaskande Sanna :)

2010-11-02 @ 19:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0