Sommaren är här och med den regnet...

 Vi hade ju ett par underbara dagar i förra veckan med sol och värme, men nu strilar regnet ner när man tittar ut. Inte för att jag har något emot regn, jag tycker faktiskt väldigt mycket om regn, men jag tycker väldigt bra om milda sommardagar också.
Men innan solen försvann tillbringade vi en dag vid Älsjön i Olofstorp och det var härligt! Sanna och maken var till och med i och badade, trots den uppenbara risken för frostskador. För det har ju inte varit tropisk värme direkt och jag tyckte iallafall att det var bra kallt i vattnet, men roligt hade de! Sanna fångade grodyngel också, eller grodingar som hon kallade dem.
    

Lördagen tillbringades på Askims Camping där mina föräldrar ställt husvagnen över helgen. Det var inte riktigt lika varmt och skönt, men ändå en trevlig dag! En mycket oroande sak inträffade dock. Vi gick iväg för att spela minigolf, och jag har ändå varit ganska duktig, om än för många år sedan. Men att bara vara två slag bättre än sin fyraåring känns störande på något sätt. Även om hon kanske inte spelade helt rent alla gånger så vet jag inte om vi genom detta kan sluta oss till att jag har blivit sämre än sämst eller om hon är en talang i vardande.
      

Imorgon är det fredag och Sanna fick välja vad hon ville göra - åka och bada med pappa eller gå på bio med mamma. Hon valde bio, så imorgon skall vi se Alvin&Gänget 2. Hoppas hon tycker den är rolig!

Stackars Jesper kämpar och kämpar med sitt krypande, men hamnar istället platt på magen. Han har haft ett par supergnälliga dagar det senaste, men igår och idag har han varit min guldbebis igen.
Imorse när vi höll på att göra oss färdiga för att gå till dagis hade jag Jesper i mitt knä. Sanna ställer sig ansikte mot ansikte med honom, håller om hans runda kinder med sina händer och säger: Du är så himla fin, lillebror. Hade jag dött där och då hade jag dött lycklig! Vilka ungar jag har va?

Var paparazzi på en rhododendron i veckan, men jag kan inte för mitt liv minnas vart vi sågs. Men fin var den.


Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Fina bilder! Modigt att våga bada :)

2010-06-12 @ 14:01:59
URL: http://www.avanai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0