Blue Collar Comedy Tour

Jesper vägrade somna igår kväll. Maken hade somnat med Sanna inne i hennes säng (mer om det strax), så jag passade på att breda ut mig i vår säng för en gångs skull. Jag vet att jag zappade runt bland kanalerna men det gick bara skräp. På senare tid har jag dock börjat uppskatta utbudet på TV8 och Kanal 9, det dyker upp små pärlor där. Martha Stewart Show, The hairy bakers, Inside the actors studio, A place in the sun... Lättittade program för en trött mamma med amningshjärna. Och så, sent igår kväll, visades något som hette The Blue Collar Comedy Tour: The movie. Det är fyra stå upp-komiker som reser på turne tillsammans, och deras uppträdanden varvades med klipp från när de besöker ett spa och ett shoppingcenter bland annat. Det är vansinnigt pubertalt, de spelar på sin tjocka sydstatsaccent och hillbillystil, men jäklar vad jag skrattade. Troligtvis var det så roligt för att jag snittar sex timmar sömn per dygn, klockan närmade sig tolv på kvällen och vi hade varit ute och handlat hela långa dagen, men det var ändå helt underbart. Jag orkade inte se hela showen utan har spelat in resten. Utav de tre komiker jag hann se var Bill Engvall min favorit, så här kommer ett lite grynigt klipp jag hittade på YouTube:



Igår var det alltså dags för Sanna att börja sova i sitt eget rum, i en egen säng. Vi var ute och handlade precis hela dagen, först på stan, sedan Ikea och till sist Coop, så det var nätt och jämt att vi orkade baxa in sängen, men vi hade ju lovat. På Ikea hade hon också fått välja ett sängbord som hon och jag skruvade ihop medan maken lagade middag.
I vanliga fall är ju läggningen min och Sannas mysstund, men igår ville hon att pappa skulle natta henne. Det hade tagit ett tag för henne att lugna ner sig, det var antagligen alldeles för spännande att sova i eget rum och det slutade med att både far och dotter somnade. Maken kom in till vår säng runt tolv och vid halv två vaknade Sanna och gick ner för trappan för att leta efter mig. Maken hörde henne ropa och sprang ner och hämtade henne. Sen somnade hon om mellan oss och maken gick in för att sova i Sannas rum för det blev lite för trångt. Men vi är ändå väldigt stolta över henne och att hon kommer krypa ner hos oss, det får vi ju räkna med. Det är ju ett jättestort framsteg att hon somnar i sitt eget rum. Nu ikväll har jag nattat henne och det gick lite snabbare för mig än för maken. Ska bli spännande att se hur länge hon sover där ikväll.

Nu ska jag ta med mig Jesper och krypa i säng jag med! Trevlig fortsatt lördagskväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0