Lite skadeglad kanske?

Sanna fick sprutan mot svininfluensan förra måndagen. Vi bestämde också då att hålla henne hemma från dagis den veckan för att ge vaccinet tid att verka. Två av dagisfröknarna tyckte jag var löjlig, den tredje hade själv tagit sprutan. I måndags, när jag själv var på Backa Läkarhus för att få min spruta, hörde jag att vaccinet behövde minst två veckor på sig att verka. Lätt fundersam sökte jag råd från flera håll, och bestämde mig sedan för att ringa dagis på tisdag morgon för att höra hur de hade det med sjukorna. Jotack, halva barngruppen låg däckad i hög feber. "Men det är ju inte säkert att det är svininfluensan för det" sa fröken Dan i telefon. Nej, men är över hälften av barnen sjuka i något med samma symptom så kan man ju vara hyfsat säker på att vad det än är så smittar det. Så jag bestämde på stående fot att ha Sanna hemma den här veckan också.
Idag var Sanna med mig och Jesper på mammafika på Dahls i Arkaden, och när vi gick därifrån träffade vi på Sannas fröken, den av dem som vaccinerade sig tidigt då hon är riskgrupp. Och hör och häpna, de två andra fröknarna har också legat däckade i samma sjuka som barnen - men inte hon! Det är förvisso fortfarande inte säkert att det är grisen som går på dagis, men jag är löjligt nöjd med att jag bestämde mig för att ha Sanna hemma en vecka till!


Kommentarer
Postat av: -ME-

'fniss' Snygg bild till det där inlägget, jag förstår precis hur du känner dig! Hoppas vi får tag i vaccin idag, grannen fick på femte försöket...

2009-11-19 @ 09:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0