Dop avklarat!

Igår döptes Jesper och det är väldigt skönt att ha det avklarat! Allt gick jättebra, bebisarna var lugna och tysta i kyrkan och prästen lättsam och trevlig. Men vi fick oss ett gott skratt i kyrkan igår. Jesper döptes tillsammans med två små tvillingflickor, och när prästen lyfte upp den ena av dem inför församlingen sa han: Oj vad tung du är, hoppas jag orkar lyfta upp dig!" Maken och jag brast ut i skratt och vår sida av kyrkan flinade brett. När prästen sedan tog emot Jesper tänkte jag: "Hoppas du åt din gröt imorse!" Han sade dock ingenting men jag tror han förstod varför vi hade skrattat...
Kalaset efteråt blev också lyckat. Maten, kallskuret och potatissallad, åts med god aptit och Cecilias underbara chokladtårtor med grädde och hallonsås hade strykande åtgång, jag hoppas alla blir mätta och nöjda!
Jesper fick också mycket fina presenter - skallror, tallrikar med mumin och heffaklumpen, en namnbricka på halsband, en pall med sitt namn på, ett babyalbum, en fin dragsnigel i trä och mycket annat. Men mest ville huvudpersonen bara ha mamma. När kalaset var slut och lokalen städad klamrade han sig fast i mig som om det gällde livet! Han hade bara varit hos mig under dopet och när han fick mat, annars hade jag ju fullt upp med annat. Så när jag väl satte mig i soffan hos svärmor sög han sig fast i bröstet och höll ett hårt tag i min tröja, han behövde nog tanka lite trygghet, stackars liten! Här kommer lite bilder:

I kyrkan efter dopet...   Jespers gudföräldrar, Linda och Petteri, tillsammans med sin son (och vår gudson) Lukas.  Paketöppning med små hjälpredor  Dagens huvudperson, snoffsigt klädd i kritstrecksrandigt...  Måste bara avsluta med den här bilden. När jag kom upp igår för att natta Sanna hade hon tagit av sig sin älskade röda klänning och skor och hängt upp dem. Jag sa att jag skulle lägga klänningen i tvätten, men då utbrast hon: "Nej mamma! Jag sparar den tills imorgon!" På det hela taget en lyckad dag!

Kommentarer
Postat av: -ME-

fniss Jag förstår att ni skrattade, han ser verkligen ut som en massiv liten buddha! Och du är sååå smal jämfört med när vi sågs - fast det är kanske itne så konstigt då med tanke på att buddha då var på insidan. ;)

2009-11-23 @ 10:27:20
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men vännen, vart har du tagit vägen?? Vad smal du är!



Ni är väldigt vackra, hela familjen. Härligt att ni fick en lyckad dag. Har Jesper något andra namn? Kram

2009-11-23 @ 11:04:01
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0