Dra på trissor!

När vi vaknade imorse hade vi faktiskt fått ett par centimeter snö! Kors i taket! Sanna blev helt salig när maken visade henne snön och eftersom den här mamman är rätt så seg på morgonen så klädde de på sig och gick ut medan de väntade på mig och åkturen till frukosten i stan. De hann både skotta gången och göra en jättestor snögubbe på den timman jag tog på mig. Jag tror visserligen de tog all snö på gräsmattan utanför vår atriumgård, men sover ungarna för länge får de skylla sig själva! Och dessutom skulle den töa bort direkt så det var lika bra att passa på. Sanna sprang runt och skyfflade upp snö från uteplatsen och bättrade på snögubben där hon nådde. En morot från kylen blev näsa, kolbitar från grillen blev ögon och lecakulor från förrådet blev mun. Sen satte maken dit ett par öron (Musse Pigg-öron i min åsikt) och far och dotter kunde stolt betrakta sitt verk. Lite rutschkana hanns det också med, och sen blev det köttbullefrukost. När vi kom hem ville Sanna leka ute mera, så hon fick ränna runt på uteplatsen medan vi övervakade från vardagsrummet. Men till sist kom det in en kall och blöt unge som fick värma sig i soffan med mamma!


Make an on-line slideshow at www.OneTrueMedia.com

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilken mega-snögubbe! Mysigt de verkar ha haft det, när jag kom hem var snön mest vatten och inte ens barnen ville leka i den...

2009-01-08 @ 18:35:33
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0