Dammig torsdag

Sanna sover hos farmor och farfar inatt, så föräldrarna passade på att kalasstäda litegrann, fast vi egentligen inte ville. Men det är helt enkelt lättare när damen inte är hemma, så det var bara att bita i det sura äpplet och sätta igång. Mest har vi omorganiserat allt vårt skräp, burit upp en del av Sannas leksaker till hennes rum, slängt vissna amaryllisar och gjort en välbehövlig dammsugning!

Passar också på att tömma kameran på lite bilder. Vi var hos mina föräldrar igår, och när vi skulle åka hem kom Sanna plötsligt på att hon glömt Laa-Laa på dagis! Men mormor, hon har sina knep hon. De gick ner till källaren och grävde i mina gamla gosedjursgömmor, och Sanna sken som en sol när hon fiskade upp den här: 
När vi var hos vår gudson Lukas med familj tyckte Sanna det var väldigt roligt att spela på det elektriska pianot som Lukas syster hade. Det visade sig att föräldrarna hade ett till, ett lite mindre, i garaget, och det fick Sanna. Oj vad det spelas här hemma nu. Förutom olika trummor kan den också spela en smått hysterisk syntversion av den gamla Wham-dängan "Wake me up before you go-go". Jag gjorde misstaget att sjunga till den en gång, och nu ska jag sjunga den varje gång Sanna "spelar". Men hon är väldigt glad för den och det är ju det viktigaste.
Och vad är väl en doktorsväska utan doktorsglasögon? Såhär fin kan man vara när man ska se ut som mamma!
Men Sannas favorithobby för tillfället är att skliva. Hon ska sitta i knäet framför datorn och skriva på tangentbordet. Sanna, pappa och mamma klarar hon nästan helt själv, och sedan kommenderar hon ord som hon vill att man ska bokstavera och peka ut åt henne. Hon kan S, A, P, M och N själv. Jag vet inte vart det kommer ifrån, det är inte vi som dragit igång det. Hon har väl bara intresse av det, precis som jag hade, och det är klart att vi uppmuntrar henne litegrann. Ska nog köpa en "Fem myror"-dvd till henne snart.
Annars är det ju pussel som gäller för den här damen. Och helst vill hon ha sällskap av mamma eller pappa. Men fy vad man får jaga pusselbitar över hela golvet!

Ja just det, jag har ju fått en bloggaward till! *rodnar* Jag tackar ödmjukast Ullet och skickar vidare till alla mina härliga bloggvänner!
 


Nu tittar maken på handboll, och jag ska passa på att breda ut mig i sängen en stund och titta på lite inspelade program som jag inte hunnit med i veckan! Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad duktig Sanna är! Hon blir säkert grym på språk som sin mamma, då kan hon hjälpa Seth när han ska läsa på högskola/universitet och inte fattar engelskan! ;-)



Seth har blivit helt galen i att pussla. Han är bättre än mig och vill helst blanda flera pussel och sen pussla ihop. Vet inte varför, helt knasig.



Jag har laddat ner ett översättningsprogram och tänkte skriva ut en "svensk" version och en engelsk av två texter så ska jag seo m jag förstår bättre.



Ha en underbar helg, har ni kalaset i helgen lr?

2009-01-23 @ 11:37:41
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Roligt, lycka till med allt!

2009-01-23 @ 19:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0