Man skulle blivit takläggare...

Vi har nu haft ställning runt våra fyra hus i radhuslängan i två veckor. Hittills har takläggarna lagt ut ribbor över det gamla taket på båda sidor. Det är två män som är här och jobbar - ibland. Som längst har de jobbat mellan nio och halv tre, med minst en timmas rast vid tio och och en vid halv ett. De var inte här i måndags och inte idag. Vi fick den första räkningen idag, material och arbetskostnad - 30 000 kr, för bara vårt hus. Alltså har alla grannarna totalt fått en räkning på 120 000 spänn. Jag skulle väääldigt gärna vilja se specifikationen på den räkningen, av antalet arbetade timmar alltså. De här grabbarna jobbar mindre än vad jag gör! Förvisso ska vi ha fått ett fast pris, men helt ärligt börjar jag undra om inte det är rejält saltat!

Vidare till roligare saker. Sanna har ju inte varit så värst avancerad i sin målning (enligt BVC, inte min åsikt). Solar är det hon målat mest, annars är det olika färgfläckar och avtryck av sin hand. I förrgår satt hon och målade i vardagsrummet och kom sedan med varsin teckning till min och maken. Det här var min:
 
Det är spöket Laban till vänster och en anka till höger. Maken såg direkt vad hans var, hon behövde inte tala om det:
 
Ormen Kaa såklart! Sanna är just nu väldigt förtjust i "Djungelboken", och scenerna där Ormen Kaa är med är mest spännande!
Lilla damen åkte till Torslanda igår och skulle egentligen ha kommit hem idag, men de hade så mycket planerat som de inte hann med så hon fick stanna en extra natt. Imorgon ska de ner till farfars båt och börja göra iordning den, det är ju snart sommar!
Såhär söt var iallafall Sanna när vi gick till dagis igår:
 

Mammas lilla solstråle!
Nu är det läggdags. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

För mig blev det också värre de två-tre första gångerna, sen "släppte" det och blev bättre- De sa det till mig innan att jag kunde bli sämre första två gångerna och att jag inte skulle boka in något de dagarna. Hoppas detta kommer hjälpa på dig! Jätte fina teckningar!

2009-05-02 @ 18:11:15
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Malin

vad duktig hon är! Rena kosntnären!!! Och visst ser hon glad ut, din soltråle! Kramiz M

2009-05-03 @ 12:18:30
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: anki

Vad gullig unge! :)

2009-05-05 @ 17:09:27
URL: http://ankim.blogg.se/
Postat av: Nettan

Hon är ju för söt!

2009-05-13 @ 21:09:32
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0