Helg!

Det är rätt skönt med helg ändå. Igår tog lilla familjen paus från renoveringen (eller ja, lite iallafall) och pysslade på utsidan i den strålande vårsolen. På fredagen var maken iväg till tippen med en proppfull bil, så helt plötsligt kunde vi gå ned för trappan till uteplatsen utan att behöva hoppa hinderbana mellan frigolitskivor, kartonger, gips och mängder av annat skräp.
Vi inledde lördagsmorgonen med sedvanlig köttbullefrukost och åkte sedan till Rusta. Sanna har nämligen sagt att hon vill lägga sina sparpengar på en studsmatta, och så blev det givetvis. Det är aldrig för tidigt att lära sig spara till något man gärna vill ha. Efter Rusta åkte vi till Hornback och köpte uteblommor, påskpyssel och bytte lite korgar och sånt som blivit fel i tvättstugeorganisationen. Sedan hem där man och barn började skruva ihop studsmattan medan jag åkte och gjorde en helghandling på Coop. När alla inköp väl var gjorda pysslade familjen med studsmattan, plantering av blommor och påskpyntande. Sanna var så förälskad i sin studsmatta att hon nästan inte kunde göra paus för att äta lunch, men så har hon ju längtat efter den väldigt länge.
Mina vårkrukor med blommor blev inte jättebra, mest för att jag inte har hjärta att slänga murgröna och taklök som jag hoppas ska ta sig igen, därför blir det lite blandat resultat. Men om de inte har tagit sig om någon månad får jag väl kompostera dem...       Den här har inte jag planterat, men han ser ut att ha det rätt så gott i solen ändå: .
Sanna och jag dekorerade ett påskris också och så pyntade vi med ett påskpyssel hon gjort med farmor på fredagen: .

Vi var ju på kalas hos gammo förra helgen, här är några bilder därifrån:    .

Sen måste jag ju också få skryta lite om makens arbete i tvättstugan. Vi har ju fått hjälp med att lägga värmegolv och klinkers samt uppsättande av vävtapet, men allt annat pill har han gjort själv. Före:  Efter:  Lite fräschare va? Det är ju förstås inte helt färdigt. Torktumlaren ska upp på tvättmaskinen och gallerhyllorna ska stå på andra sidan rummet, men eftersom duschen inte är klar än så vill vi hålla rent den vägen tills hantverkarna är färdiga där. Men det är underbart att ha lite ordning i åtminstone ett av rummen i källaren!

Jag blev förresten sjukskriven på 50% i en månad, sen får vi se hur jag mår. Jag hade iallafall alldeles för kraftig foglossning för att vara såhär tidigt i graviditeten och även om sammandragningar kan vara vanligt andra gången så tyckte hon att det var viktigt att jag vilade lite mer. Jag kommer jobba tre dagar i veckan, det blir lagom. Nu hoppas jag bara att kroppen kommer ifatt.
Nu ska jag gå och förbereda middagen. Tidigt kan tyckas, men allt tar mycket längre tid nu för tiden när jag måste sätta mig och vila med jämna mellanrum. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad fint ni har fått det i källaren!!! Du har en duktig man, var stolt!



Jobbigt med foglossningen, jag vet precis hur det känns och då hade jag inte en gammal skada att tänka på samtidigt. Hoppas det blir bättre!



Spännande historia om kielfärjan, för mig var det första gången men skulle absolut kunna tänka mig att åka igen! KRAM

2009-04-05 @ 19:13:59
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilka underbart vackra blomster...jag vill ha!!! Och vilkahärliga kalas bilder, och sist men inte minst...tvättstugan. Grattis! Blev kanonbra! Kramiz M

2009-04-06 @ 14:58:02
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Karin

Jadu, det där med sparande får hon få från någon annan än gudmor, den saken är klar ;-)



Låter klokt med sjukskrivningen. Men jag blir så vansinnig när jag tänker på allt du skulle kunna göra för aktiviteten/kommunen som inte hade med hårt kroppsarbete att göra. Om det bara fanns klokt fölk som såg till att utnyttja dina talanger. Morr.



Hör av dig i påsk om du vill ta fika på mysigt ställe, typ trädgårdsföreningen, Haga eller Gunnebo. KRAM Karin

2009-04-06 @ 18:51:04
Postat av: Nettan

Foglossning är ett mörker vilket brukar komma lite tidigare för varje graviditet märkte jag. Med fyran hade jag ont i fogarna redan från v5-6 och förvärkar likaså. Ökenmörker.

Men så blev jag sjukskriven på heltid fram till förlossningen från v16 också.



Så ta't lugnt, det blir bäst så.



Och vårfint och blomstrigt har du också. :)



Kram!

2009-04-07 @ 20:17:41
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Nettan

Foglossning är ett mörker vilket brukar komma lite tidigare för varje graviditet märkte jag. Med fyran hade jag ont i fogarna redan från v5-6 och förvärkar likaså. Ökenmörker.

Men så blev jag sjukskriven på heltid fram till förlossningen från v16 också.



Så ta't lugnt, det blir bäst så.



Och vårfint och blomstrigt har du också. :)



Kram!

2009-04-07 @ 20:19:44
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Nettan

Sorry, blev visst dubbelpostat där. Fick felmeddelande flera gånger och trodde inte kommentaren gick fram ..... nåja, så kan det bli. Delad glädje blir dubbel glädje fast tvärtom då, eller ja, dubbelt upp blir fyrdubbel glädje då eller nåt. Äh , vad jag svamlar. Nu lägger jag på och börjar om från början. s

Ha en fin kväll!

Kram igen

2009-04-07 @ 20:21:53
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0