Sannaord

Kollegan uppmanade mig härom dagen att skriva ner så många av Sannas ord som möjligt, för helt plötsligt är hon vuxen och så har jag glömt hur söta orden var. Givetvis har jag glömt många, men här kommer iallafall ett gäng av de jag kommer ihåg:

lolange - orange
lolaff - giraff
ockaklad - choklad
lullsoklad - rullchoklad, dvs marabou mjölkchoklad på rulle
barfötter - barfota
jooulia - Julia, vilket hon kallade mig ett tag innan hon sa mamma
smulanofigo - Smulan och Figaro, våra katter, vilka hon kallar med sammanhängande namn.
klyta - knyta
toff/toffar - tofs/tofsar
pappakaka - pannkaka (helt naturligt egentligen eftersom det är pappa som steker pannkakor här hemma)
boa - boll
tisse - katt
morrongos - morgonrock
benmin/benamin - Benjamin
junnu - Jenny (Benjamins mamma)
juggen - Jörgen, faster Kickis fästman
bissten - Blixten, farmors katt
dole - farbror Daniel
lalle - nalle
fiml - film
lullmacka - tunnbrödsrulle
benaminsess - benjaminkex dvs bokstavskex
pippi stomp-ump - Pippi Långstrump

Det där var de ord jag kommer ihåg just nu, jag ska försöka göra det någon mer gång. Om det är någon som läser det här som har träffat oss i verkligheten och som kommer ihåg några särskilda ord så skulle jag uppskatta om ni skrev ner dem i kommentar-fältet åt mig!

Imorgon är det en tuff vecka på jobbet och jag har verkligen inte tid att vara sjuk. Känns ju sådär att vara matansvarig och nästan hosta lungorna ur mig. Förhoppningsvis har det lugnat ner sig tills fredag.
Sanna är fortfarande lite hostig och snuvig, men annars ganska pigg för det mesta. Aptiten är det dock lite si och så med, det var först imorse som hon åt ordentligt sen hon blev dålig. På eftermiddagen/kvällen totalvägrade hon dock att äta, förrän klockan var närmare halv nio, då åt hon helt plötsligt två dubbelmackor på Crisp'n'light. Huvudsaken var väl ändå att hon fick i sig något. Vi chansar och tar henne till dagis imorgon eftersom hon verkar ganska pigg och har varit feberfri sen i fredags kväll. Orkar hon inte får maken komma hem och vabba, det är hans tur så in i vassen.
Eftersom jag varit skrotig så kom jag aldrig iväg för att köpa någon fars dag-present till maken. Han har fått lite kramar och pussar idag istället, och jag pratade med min far i telefon imorse. Sanna och maken åkte ut till svärisarna i eftermiddags ett par timmar, men jag stannade hemma och vilade lite.
Jag har också, medan tabletterna verkat, småröjt litegrann. Köket är ett sådant ställe där det bara hopar sig gammal post och sånt och där har jag fått ordnat i helgen. Det var jätteskönt. Maken har också kommit hem med amaryllis- och hyacintlökar som jag har planterat och placerat ut, det är ett roligt startskott på julförberedelserna. Jag har också beställt lite julklappar på nätet. Jag gillar att köpa julklappar, men jag gillar inte att trängas. Så förhoppningsvis har jag läget under kontroll i början av december och kan gå och småmysa på stan innan jul medans alla andra flyger omkring som halshuggna höns.
Nu är det sådär miss i nassen igen, dags att sova! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh vilket bra tips! Det måset jag ta tag i en dag när jag har lite tid över!



Nä vi var på ICA igår sa Seth att han ville ha en russinklubba. Jag fattade nada men insåg sedan att han ville ha kycklingklubba.

Jag visade med ett finger framför munnen "Shhhh-ycklingklubba" Seth tog fingret framför munnen och ljudade tydligt "Shhhh-russinklubba" Helgulligt!

Men sen kom det ett "Shhh-ycklingklubba" och han blev jätte stolt! Hemma skulle han visa för pappa vad han lärt sig och sa "Shhhh-russinklubba"... lille prinsen.

2008-11-10 @ 09:40:58
Postat av: Malin

Tack! joo jag vet... Allt har sin tid! Låter som om även du skulle behöva vila lite! Inte bra att gå och hosta sådär! Kryp ner mellan lakana, drick varmt the med honung och lata dig! Gulligt med barnen när de börjar prat... du gör rättt i att skriva ner dom... En unge jag känner, sa "kallongsonger" till långkalsonger, det är också supersött! Ha en fin dag!

2008-11-10 @ 13:05:39
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Malin

åh, det gör du absolut rätt i! Kramiz på dig!

2008-11-10 @ 13:56:24
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Malin

Godnatt på dig vännen!

2008-11-10 @ 23:20:19
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0