Snart helg!

Och det ska bli skönt för jag är sååå trött! Fattar egentligen inte varför, för jag har slutat nattamma och det går *peppar peppar* jättebra. Jag hoppas att det ska fortsätta så. Nu ska Sanna sova två nätter hos farmor och farfar, och jag och maken ska ha lite egentid. Två nätter är egentligen för mycket, men de senaste två dagarna har jag inte varit en bra mamma. Jag har haft dåligt med tålamod och känt mig allmänt nere. Jag vet ju att hon blir bra stimulerad hos farmor och farfar och vi behöver nog en lite paus från varandra. Sanna är inne i en otroligt självständig fas blandad med valfri dövhet, så ibland känner jag bara för att köra huvudet i en vägg. Jag vet ju att det här ingår i utvecklingen, så varför måste jag vara så stressad, framförallt på morgonen? Samtidigt är jag jättestolt över hennes framsteg. Två dagar i rad har hon varit utan blöja och gått på pottan. Idag sa hon till och med att hon var kissenödig, vi skyndade oss uppför trappan och hon kissade på pottan. Min stora lilla flicka...
Jag vet inte vad det är för något med mig. Jag har en olustkänsla som hänger över mig, ungefär som om jag vet att något ska hända men jag vet inte vad. Det är jättejobbigt. Jag vet inte om det beror på att jag är trött och har ont i kroppen eller om det är understimulansen på jobbet. Idag satt jag på ett möte där två vuxna kvinnor snäste och nedvärderade varandra, det kan göra vem som helst less. Maken har hittat ett annat jobb åt mig inom kommunen som han tycker att jag ska söka. Jag vet att han tycker att mitt jobb är värdelöst och ibland kan jag hålla med honom, men jag är trött på att försvara mitt jobb inför honom hela tiden. Det nya jobbet är helt och hållet administration, men med vissa tunga lyft. Jag vill ju egentligen inte ha ett rent skrivbordsjobb, jag vill träffa människor. Och helst vill jag fortsätta inom idrotten, inte med upphandlingar. Men det är ju uppenbart att jag inte kommer utvecklas på min arbetsplats... Jag ska nog ringa några samtal imorgon och höra mig för.
Jag tror jag ska sova nu, jag vill ju inte somna på bion imorgon! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Spännande med nytt jobb... men samtidigt förstår jag att du känner dig osäker. Men en ansökan kan ju aldrig skada, du kan ju faktiskt tacka nej om du får det.



Låter härligt med två nätter barnledigt. Vad duktig Sanna är! Seth är inte ett dugg intresserad av pottan eller toaletten. Ett tag gick han där men nu har han tydligen tröttnat. Är inte blöjan på så kommer det just där han står.



Trevlig helg!

2008-05-23 @ 06:35:17
Postat av: Ullet

Jag tror det är tröttheten. Är man tillräckligt trött kan man inte sova, man får ångest, lite o behagskänslor och en känsla som trycker en. När man vilat ut känns det emsta mycket bättre. Så njut av dina lediga nätter nu, lova mig det! spänner ögonen i;)

2008-05-23 @ 06:51:21
URL: http://gammelbyn.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0