Shopping och familjemiddag

Idag var jag och Sanna lediga eftersom det varit onsdag hela dagen. Fröken väckte omilt sin mor redan tio över sju på morgonen, det tyckte jag var lite brutalt, men följde givetvis med damen ner. Väl nere styrde modern mot soffan och morgontidningen, men dottern hade helt andra planer på sin agenda. Jag började ana oråd när jag hörde en stol släpas mot golvet i köket. Sedan öppnades skafferidörren och därefter kylskåpsdörren följt av: "Mammaaa! Sanna når inte!" Jahapp, Sanna hade tänkt sig plättar till frukost. Stolen stod framme vid diskbänken tillsammans med mjölpåsen riskabelt balanserande med en tredjedel över kanten. Kocken själv stod och blängde på äggkartongen och mjölken som stod alldeles för högt upp för små barn att nå. Men eftersom hon är så himla söt och duktig (jo, mammor får vara partiska) så tog jag ner äggen och mjölken till henne. Sedan hjälptes vi åt med smeten, jag övervakar bara i princip, hon vet precis hur det ska gå till. Fast jag hjälper henne med mjölken och måtten förstås. Sedan tog jag över, för hur duktig hon än är får hon INTE stå vid en brännhet plättlagg själv. Sen blev det plättar till frukost och det blev faktiskt ett gäng över att stoppa i frysen för framtida sommarpicknickar.

Efter frukost och dusch åkte vi in till stora staden Göteborg, vi var faktiskt inne redan när butikerna öppnade. Dagens uppdrag var solhattar till Sanna, vilket vi lyckades bra med. Två hattar och en keps blev det. Men innan dess blev det faktiskt två par capribyxor till mig också, ett i mörkblått jeanstyg och ett par i vitt linne. Jag var i desperat behov av sommarbyxor så det kändes jättebra, även om jag egentligen inte hade råd. Men med en hundrakronors värdecheck på H&M blev det inte så farligt ändå. Sen firade vi den lyckade shoppingen med lite glass, köpte lite mat och åkte hem och tog en lång, skön tupplur.

Efter tuppluren tog vi oss ut till morfar och mormor i Mölndal där det bjöds på spaghetti och köttfärssås tillsammans med min syster och hennes familj. Barnen lekte jättebra tillsammans, vi bor egentligen inte så långt ifrån varandra, men alla är alltid så upptagna med sitt att det inte blir så ofta att vi ses. Syrran frågade faktiskt om jag kanske ville lära ut linedance på en möhippa hon är med och ordnar, inget är bestämt än dock. Det hade i så fall varit ÄNNU mer nervöst än förra gången, man vill ju inte göra bort sig inför storasyster och hennes vänner. Men inget är ju bestämt än som sagt. De hade flera alternativ som de tittade på.

Nu ikväll har vi tittat på kvartsfinalen i hockey, skön suddenseger för Sverige! Mellan varven ägnade vi oss åt Sannas nya favoritlek, dansa till en rockig verion av "Krokodilen i bilen". Men motion är nyttigt för alla i den här familjen, i vilken form den än är i, så det är bara att dansa med!

Imorgon skall jag jobba igen, Sanna ska få sova över hos farmor och farfar som längtar väldigt mycket efter henne och maken ska njuta av en lugn kväll för sig själv. Vi behöver alla ett brejk från varandra ibland.

God natt och sov så gott!


Kommentarer
Postat av: Ida

Bara jag som är så nördig med bilar...alla försäljares stora dröm. :-)
När jag vaknar på morgonen är ögonen jätteröda, bilket brukar mattas av efter en stund. Men det kliar... och jag nyser.

2008-05-15 @ 04:05:49
URL: http://backafram.blogg.se
Postat av: soffie

Härligt med en ledig dag!
va mysigt med plättar till frukost.
Må så gott

2008-05-15 @ 21:51:29
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Malin

Vilken härlig dag ni haft, om man bortser från den tiddiga morgonen, hihi... Är fruktansvärt trött på morgonen nämligen.....ska försöka ta lite före och efter kort på jobbaralkongen så du får se!

2008-05-15 @ 22:04:21
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0