När fel blir rätt

Idag sov jag och Sanna lite för länge, så vi fick lite bråttom på morgonen. Åt frukost, duschade, klädde på oss och så svisch iväg till dagis klockan nio och sjukgymnast klockan tio. Trodde jag. Kom fram redan kvart i tio till sjukgymnasten, inte likt mig att vara i så god tid. Traskar in och säger: "Hej! Jag är lite tidig idag!" "Ja, det vill jag lova," sa sjukgymnasten. "Du ska vara här klockan elva..."Så det var bara att vända i dörren och ge sig ut på promenad. Traskade hela Linnégatan ner, handlade solskyddsprodukter och vitaminer på Apoteket, gick igenom Haga och sedan upp Skanstorget och Övre Husargatan. Stannade på Egg and Milk och köpte en hallonsmoothie och gick sedan tillbaka till sjukgymnasten. En promenad på en timma i strålande sol. En timma gratis motion som, om jag kommit ihåg rätt tid, hade slösats bort framför datorn hemma. Se där ett strålande exempel på hur något fel kan bli så otroligt rätt. Det var en fantastisk morgon! (Förutom att jag hade mina högklackade skor på mig och nu har blåsor på lilltårna...)

Efter sjukgymnasten tog jag vägen om Mölndals Centrum innan jobbet för att hitta lite nya toppar till mig själv. Det gick sådär, hittade ingenting jag gillade och det hela slutade med att jag köpte tre par byxor och en tröja till Sanna. Som vanligt. Tog också vägen om grönsaksaffären och köpte fantastiska plommon och ljuvlig vattenmelon innan jag åkte till jobbet.

Imorgon är det ledig dag och vädret lovar gott. Förhoppningsvis blir det lek med Jenny och Benjamin, annars tar vi en lat dag hemma. Nu är det dags att jobba! Ha en härlig dag!

Kommentarer
Postat av: Ida

Du kan inte åka till Mölndal för att leta kläder heller... inte undra på att du inte hitta nåt. :-)

2008-05-27 @ 17:05:20
URL: http://backafram.blogg.se/
Postat av: Ida

Aha, då förstår jag... enda gångerna jag är där är när jag ska till tandläkaren (Dagnelid) eller till doktorn (Läkargruppen). Har ju alltid bott i Mölndal, så jag fortsatte ha kvar dom när jag flyttade.

2008-05-27 @ 23:00:53
URL: http://backafram.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0