Melodifestival (som om någon missat det...)

Fem låtar (eller nåt) kvar och jag har redan tröttnat. Jag fattar liksom inte haussen runt det hela. Fast å andra sidan är det rätt underhållande att få sitta och dissa okända människor och inte skämmas ett smack för det! Och jag tittar ju som sagt, så jag bidrar ju till tittarsiffrorna.
Jag bryr mig verkligen inte ett smack om vem som vinner och vem som förlorar och om Sverige vinner eller frår kvala, men ska jag heja på någon (för rösta tänker jag inte göra) så blir det någon av de här två:
Underbart flamsiga pirater!


Eller en ljuvligt ironisk fransman!
 

Men en sak jag har funderat på är varför alla killar som är med har vaxade bringor? Seriöst, varenda en är hårlös och len som en nektarin. Vart finns alla riktiga karlar? Och nej, jag säger inte att jag vill se ryamattor i parti och minut, hutlöst hårigt är inte särskilt snyggt, men jag tycker det är lite läbbigt med dessa blanka bröst. Fast å andra sidan, varför ska inte de få vara ytliga när vi skickar botox-Charlotte och Polen skickar en barbiedocka? Men ändå...
Maken har kollapsat i soffan, men så vaknade han fem imorse också och hade inte vett på att ta en tupplur med mig (för självklart tog jag en tupplur). Och eftersom han har somnat så behöver jag inte hålla honom sällskap, så jag tänker gå upp till sängen, se Las Vegas och sen, om jag orkar, se vem som vinner hela kalaset. För nu har jag faktiskt tittat färdigt för stunden. Jag har hört (nästan) alla bidrag och det är typ en och en halv timme kvar tills vinnaren korats, så jag tar Melodifestivalpaus!
God natt på er!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du får komma hem till oss nästa gång! Melodifestivalen är jätterolig om man är ett gäng som sitter och dissar folks kläder och skrattar åt de fåniga bidragen. Jag bryr mig inte heller om vem som vinner eller hur det går för Sverige, men hela grejen är ett väldigt roligt spektakel.

2008-05-25 @ 09:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0