Konstig kväll

Har ju som sagt jobbat ikväll. Var på jobbet en timma tidigare och hade ett möte (som jag inte visste om, det var en ren slump att jag kom tidigt) och skulle egentligen slutat tio. Kom nyss hem och klockan är halv tolv...
Det var när vi höll på och städade som min kollega gick till korridoren längst bort för att kolla nödutgångarna som det konstiga började. Där var det nämligen en krossad ruta. Det i sig är inte så konstigt då man lagt en konstgräsplan mot en yta som består av 80 meter glasfönster. Det konstiga är att någon klippt upp skyddsnätet som sitter över fönstren och sedan kört en planka genom rutan och sedan lagt plankan nedanför fönstret igen. Så jag fick lägga 45 minuter på att sopa glas medan kollegan fick såga plywood för att täcka över hålet. När det var gjort hade vi fortfarande städning kvar som vi jobbade undan och tänkte att vi kanske skulle komma hem i hyfsad tid iallafall. Men icke. När vi gick runt för att låsa upptäckte vi att någon ställt upp en stege mot hissen i foajén. Givetvis klättrade vi upp och kollade, men ingen låg på hisstaket, alltså ingen Die Hard 1-grej. Efter detta gick vi ett extra varv genom huset, kollade alla dörrar och fönster men hittade inget. Men vi ringde väktarbilen ändå för att be dem ta ett extra varv förbi under natten.
Det är sådana här kvällar som man önskar att man fick ha batong på vårt jobb.
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hua, där hade jag aldrig vågat jobba!

2008-05-28 @ 07:26:06
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Ida

E från Hällesåker egentligen... gick gymnasiet på Fässberg. Bodde två år i Kållered innan jag flyttade hit.

2008-05-28 @ 16:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0