Känns som sommar!

Det är varmt ute, det blåser en mild bris och folk har gömt undan jackorna långt inne i en garderob. Nog känns det som sommar alltid! Hoppas hoppas hoppas vi får en varm och solig sommar och inte bara regn, det hade varit sååå skönt!
Sov nästan åtta timmar inatt, helt gudomligt! Maken väckte mig försiktigt strax före åtta för att kolla om vi skulle äta frukost ute innan vi hämtade mina föräldrar eller om vi skulle äta hemma. Men det är märkligt vad fort saker och ting går om man inte har en tvååring hemma som ska göra allt själv och definitivt inte det man ber henne göra. Så vi hann med dusch och frukost på stan och köpte bröd och pålägg och blommor till föräldraskapet innan vi körde upp och mötte dem. Mamma fyllde år igår och då är det klart att man ska ha blommor med sig!
Vi hämtade dem på Landvetter tjugo i tio och körde hem. De har haft en härlig vecka och pappa tyckte till och med att de var som nykära igen! Stannade en liten stund och åkte sedan och handlade. Även det gick besynnerligt snabbt och smärtfritt utan barn, men det var rätt tomt också. Saknar henne!
Nu har vi kommit hem och jag skurade kylskåpet innan jag packade in varorna medans maken vattnade gräsmattan och blommorna och spände upp klädstrecket för att sedan hänga tvätt på det. Nu ligger han i hammocken och slukar den första Läckberg-boken, hoppas han gillar den. Han har bara ro att läsa på sommaren, men förra året slukade han ju alla tre Stieg Larsson-böckerna, så han kan allt bara han vill.
Själv ska jag plocka ur diskmaskinen och sen ska jag också lägga mig och slappa en stund. Kanske blir det en tupplur också, man vet aldrig. (Fast om man känner mig så vet man nog att det blir en, jag älskar tupplurar).
Ha en härlig dag och njut av solen!!!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0