Åh en sån karl....

Han är bra, min man. Han är snäll, rolig, omtänksam, kärleksfull, en bra pappa och klippan som håller mig uppe. Han visste att jag var trött och ledsen efter det negativa testet imorse, han var ju också besviken, så när jag kom hem hade han jobbat som en liten blå och städat och plockat för att det skulle vara fint när jag kom hem. Golven på övervåningen hade inte ens torkat. Det är ju inte lätt att stötta när jag är arg och ledsen, så han gör det han gör bäst; fixar och pysslar om. Bastun stod på värmning, så vi tog en lång bastu och bara låg och pratade. Vi kom fram till att köra med ägglossningstester en period till och sen försöka "au naturel" under hösten. Har det fortfarande inte tagit sig vid årsskiftet ska vi ta kontakt med Carlanderska igen. Det känns skönt att ha en handlingsplan.

Sanna har flyttat hemifrån. Hon sov ju hos farmor och farfar natten till idag, och när jag pratade med farmor imorse fick jag veta att de skulle köra hem Sanna ikväll för de hade mycket planerat under dagen. Det var vattna blommorna och mata fiskarna med farfar, bada och gå till lekplatsen med farmor, de skulle dansa och gå till skogen och kamma håret och allt möjligt skoj. Så maken och jag tog det lugnt, såg ett avsnitt Lost och somnade gott. Jag vaknade vid sex och var hungrig, men lät maken sova en stund till. En halvtimme senare stod valet mellan att väcka min älskade så han kunde starta grillen (mannens jobb i det här huset, jag är värdelös på att grilla) eller att börja gnaga på min egen fot. Det senare alternativet frestade mig inte, så jag gick upp och väckte honom. Medan vi förberedde maten ringde vi svärföräldrarna för att fråga om vårt barn och fick då höra vår dotter säga i luren att hon minsann inte ville komma hem. Så hon fick stanna kvar hos farmor och farfar och bli bortskämd lite till. Och även om jag längtar ihjäl mig efter henne så tror jag att det bara var bra för mig och maken att få lite tid tillsammans. Vi grillade och drack vin och såg på tv och pratade och löste världsproblemen. Det har varit en väldigt mysig kväll.
Nu ligger jag i sängen och tittar på semifinalen av hockey-vm. Det är början av tredje perioden och Sverige ligger under med 5-3 mot Kanada, så det känns ju sådär upplyftande. Jag ska nog somna snart. Maken ska upp tidigt och jobba. När han kommer hem åker vi in till stan och äter frukost och sen åker han och hans bror vidare mot Jönköping och en golfdag med svågern. Själv ska jag frossa i delikatesser i Saluhallen (räkor? kräftor? sill och potatis? the sky is the limit) och sedan kanske handla lite innan jag kräver tillbaka mitt barn.


Hoppas ni får en trevlig helg!

image409
Syrener... Imorgon skall jag plocka hela famnen full!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Då kommer du lukta gott =)

2008-05-17 @ 01:04:56
URL: http://SandraStenhag.blogg.se
Postat av: Ida

Tälta... nä fy. *s* Det kan jag inte... har inget bra svar på varför. Det är omständigt och jag är väl klumpig eller nåt.

2008-05-17 @ 03:51:36
URL: http://backafram.blogg.se
Postat av: Jessica

Åh, härligt inlägg! Låter som om ni haft det underbart tillsammans... *drömmer mig bort* Tänk att jag alltid blir så sugen på att lämna bort barnen när jag läser här hos dig ;)

2008-05-18 @ 06:44:50
URL: http://jesicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0