Ullaredo

Jadå, efter en lugn morgon kom vi iväg till Ullared och brände pengar multum. Jag fattar inte hur vi bär oss åt, men för en gångs skull kom vi inte hem med en massa prylar utan mer kläder och förbrukningsvaror. Stefan fick köpt skidkläder till sin resa med jobbet till fjällen i vecka femton och jag tog mig äntligen tid och provade tills jag hittade bra bh:ar, något jag behövt länge! Så när jag hittat två sorter som satt bra köpte jag dem i dubbel uppsättning vitt och ett exemplar i svart. Nu ska jag slänga alla gamla amningsbh:ar som jag har när allt annat ligger i tvätten, vilket händer rätt ofta eftersom jag bara haft en vit och en svart som varit funktionsdugliga...

Maken och jag kände oss bra dumma i bilen på vägen ner. Maken berättade om projektet han arbetar med för tillfället, ett projekt som innefattar att han måste beträda en del åkermark. Han pratade om en viss bonde som inte gillar att man rör sig på hans mark och så börjar jag fundera; vad heter bonde i plural? Och jag kunde inte komma på det! Frågade maken och han var lika blank i skallen som jag. Bondar? Bonder? Vad fasen!?! Trettio sekunder senare lossnar det äntligen för maken - bönder! Sen fick vi sitta där och skämmas en stund, men vi skrattade gott åt oss själva. Jan Berglin, serietecknaren, kallar det småsaksafasi. Han beskriver det i en strip han kallar "Mina lyten, del IX, Små hjärnsläpp". Karln är briljant. Läs och njut:
image294

image295
image296
image297
Jag älskar hans teckningar, köp en av hans böcker om du får en chans!

När vi kom hem var jag helt slut. Även om det inte var mycket folk så tar det på krafterna att traska runt där nere (5 km på stegräknaren) så maken och jag gick och vilade en stund. Sanna var kvar hos farmor, hon ville ha henne en stund till. När vi vaknade gick vi ner och skruvade ihop trehjulingen vi köpt till Sanna, hon blev väldigt lycklig när hon kom hem och fick se den. Men Pippiservisen var nog favoriten ändå. Hon serverade både mig och maken och ammo kaffe med mjölk ur den. Pojkflickan börjar bli en flickflicka...

Kan någon tala om för mig hur man gör för att infoga en video från youtube på bloggen så att den ligger där färdig att klickas på utan att man behöver klicka på en länk som skickar en vidare? Jag har haft dille på Texas "In demand" hela dagen, och Alan Rickman är ju bara så underbar i den... Hur gör man?

Imorgon är det final i Melodifestitjatet. Kommer givetvis kolla, men det ska bli skönt när det är över. Maken och hans bror ska på hockey. Jag och mamma hade kunnat gå, men det är ju ståplats i Frölundaborg och det är nog lite jobbigt att stå så länge, för om man vill ha ett räcke att hänga på så måste man vara där tidigt. Så de får gå istället och så åker jag och lillan hem till mommo och moffa istället så vi kan zappa mellan match och musik. Jag tror jag hejar på Frida, även om hon inte har någon chans. Men eftersom jag inte röstar så tycker jag inte att jag har någon rätt till en åsikt direkt.

Nu ska jag sluta knattra och sova istället. Maken ska jobba ett par timmar imorgon bitti och om det inte regnar för mycket tänker jag ta med Sanna ut och testa hennes nya cykel ordentligt.
Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det finns en utförlig beskrivning på den här underbara bloggen, tror rätt inlägg ska öppnas direkt på denna länken:

http://www.designadinblogg.se/1192908366_guide__lgga_in_filmkl.html

2008-03-15 @ 09:25:54
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0