Mer än lovligt slö söndag!

Vilken skön helg vi har haft! Inte ett enda måste någonstans! Precis som det ska vara med andra ord.
Igår åt vi frukost på stan med mommo och moffa och sen ville prinsessan följa med dem hem och basta. Ja tack, sade halvslöa föräldrar, vi skulle ju ändå hem till dem på eftermiddagen och titta på hockey. De fick med sig lillan hem och vi körde hem, handlade en snabbis på vägen och gick sedan och lade oss en stund. Jag småslumrade nog till och från i närmare tre timmar tror jag, men så var jag inte i så god form heller och värktabletterna gör mig dåsig. Skönt var det iallafall! Än bättre blev det av att åka hem till mina föräldrar där middag och glad unge väntade.
Efter matchen (suddenseger med 3-2 över ärkefienden HV71) åkte vi hem igen och med en timme kvar till Melodifesttjat flög städdjävulen i mig och jag röjde i städförrådet. Allt började med att jag skulle ställa in min nya vas men det var så rörigt därinne att jag började städa. Det var ändå väldigt skönt att få gjort!
Sedan såg vi på "Dom sjunger" som Sanna kallar det och åt världens slöaste kvällsmat, köttbullemackor för maken och kycklingvingar och vitlöksbröd för mig, med marängsviss till efterätt... Sedan gick vi, trots halva-dagen-lurar, och lade oss. Eller ja, två av tre somnade, undertecknad låg och läste ett par timmar, men det är rätt skönt det med!
Och idag har jag nog gjort ännu mindre! Nacken jävlas, så jag har mest läst, gosat med Sanna och gjorde en stooor smoothie till frukost. Sen gick jag ner och skulle röja i mitt pysselrum, men började rota i tvättstugan istället. Sen tog jag en lång dusch och när jag kom upp igen ville lilla familjen ta tupplur, så jag gosade in mig med dotter på ena armen, make på andra armen och boken i mitten. När jag läst ut den snusade jag en stund också.
För en stund sedan gick vi upp och far och dotter är i skrivande stund ute i den sena eftermiddagssolen och leker. Själv ska jag laga mat, korv stroganoff (brrrrr) till mina älsklingar och hemmagjord pizza till mig. Japp, kaloriintaget ligger definitivt på plus den här veckan....

Jag drömmer vidare om inredning, nu har jag börjat fundera på badrummet på övervåningen. När vi fått sålt lilla bilen skall vi köpa ett bubbelbadkar. Helst skulle jag ju vilja riva ut hela det persikofärgade våtrumstapetserade rummet med matchande toasits, men då blir det dyyyyyrt. Jag pratade med Paula om saken idag, och hon föreslog att jag skulle satsa på träfärger för att dämpa det hela. Som det är nu har jag ett blått badrumsskåp som det inte är något som helst fel på, men jag tror jag ska göra en fuling och byta ut det. Vi har snedtak i rummet, men om jag kanske byter ut skåpet mot en skänk så kanske det kan bli bra ändå.... Det får definitivt bli en tripp till Ikea på onsdag för inspiration.

Dags att börja med maten! Lilla familjen kommer vara hungrig när de kommer in!

Skön söndag på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0