Tredagarsvecka

Det är rätt skönt faktiskt. I onsdags var vi ju lediga som vanligt och idag var dagis stängt så jag får mig en tredagarsvecka. Nu när jag känner att jag är ikapp med allt och dessutom slapp att gå på mötet nu i eftermiddags så har jag läget under kontroll. Jag har lekt med Sanna, vi har städat och vattnat och varit i affären och bytt mina skor samt handlat lite som jag glömde igår. Sanna tillbringade lång tid i åkmaskinerna som står i entrén och lekte kurragömma bland bilderna, men eftersom vi hade god tid på oss innan lunch och tupplur och inga andra tider att passa så kunde jag vara avslappnad mamma och låta henne hållas.
Imorse  när vi hade vaknat tog jag av Sanna kläderna för att främja potträningen. Det går jättebra så länge som hon inte har något nertill. Hon säger knappt till att hon går på pottan, man hör bara att speldosepottan börjar spela. Hon är jätteduktig! Men idag satt jag vid datorn när jag i ögonvrån ser henne gå in på toaletten och hör hur det börjar strila. I toaletten. Studsar upp för att kolla läget, trodde först att hon var inne och sölade med vatten. Men icke, damen hade gått på stora toaletten för egen maskin. Och stolta modern rusade genast dit med kameran....
Sen var vi nere och duschade och efteråt vill hon gärna ha handduken över huvudet. Hon säger att hon vill vara "en liten gumma" och då ser hon ut såhär:

Igår gick damen också äntligen med på att sjunga inför kameran. Så, lights - camera - action: Här kommer ett sådantdär odrägligt mammaklipp när Sanna sjunger ett potpurri och berättar lite av varje:

Nu ska jag iväg med återvinningen! God kväll!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad duktig Sanna är! Seth vägrar potta och toaletten har han inte tillgång till. Så han måste säga till. Det fungerar sådär. Det fungerade jätte bra i en vecka när han inte var på dagis. Men så fort han börjar där och har blöja på dagen glömmer han bort sig hemma. Så vi har sagt att vi väntar till semestern och gör ett lite seriösare försök då.



Härligt att höra Sanna sjunga. Seths kusin Felicia sjunger jämt! Det är så gulligt.

2008-06-14 @ 06:43:03
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Karin J

Vilken musikalisk (och verbal) liten tjej du har! Hon kan verkligen många sånger. Jättekul att se!

2008-06-14 @ 07:21:32
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Malin*

Åh, så sött!! En riktig sångfågel....

2008-06-14 @ 20:22:57
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Annica

Hej vännen!!

Det är klart att the, kaffe och kakor räcker mer än väl..:)

Det är bara för att J och E inte ska ha sina fröknar mer, eller E ska ha J:s fröken men fröken som E har haft och även J ska bara jobba ett år till sen går hon i pension. Lillfia får dessvärre inte ha henne..:(

Lillefar slutar på sin avd och går över till den lillfia varit på och lillfia går till skolan. Ja, det var lite virrigt men jag tror du fattar...



Ja, jag vill gärna ses. Kanske fika här någon dag, eller hos dig eller någon annanstans...



Kram

2008-06-15 @ 07:49:08
URL: http://[email protected]
Postat av: Ida

Jag har inget kvitto kvar på den, köpte den av en kompis får tre år sen eller något och sen tror jag kanske att självrisken är så hög att det kanske är bättre att bara åka och köpa en ny. Dom var inte så värst dyra, tror man kunde få en för strax under tusen kronor.

Vi har två olkika sorters lastbilar på jobbet, Volvo FH12 eller Volvo FM12. Volvo är ju Volvo FH eller FM är hyttten. FM är en mindre utan säng, FH är den högre med säng. Storleken och längden på skåpen och släpen är alltid densamma, bara hytterna som skiljer dom åt.

Är mycket bättre att ha en säng att vila i på rasten när man jobbar så långa dagar som vi gör. Men det har dom inte fattat som bestämmer vad di ska ha för bilar... en utan säng är väl några kronor billigare.

2008-06-15 @ 08:29:24
URL: http://backafram.blogg.se/
Postat av: Jessica

C kommer aldrig att göra det. Han lider av extrem sprutskräck och svimmar om han inte tagit lugnande. Så han har vad jag anser, ett giltligt skäl. Men jag har ingen som helst anledning att inte göra det. Får väl åka in till nordstan i veckan när Seth är på dagis. Emma löser vi nog på något sätt... om jag inte minns helt fel har jag sätt en reklamskylt i p-huset om någon bloddroppe.

2008-06-15 @ 11:14:38
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0