Ny dag, nya utmaningar

Sanna åkte till farmor och farfar sent igår kväll och föräldrarna var trötta så de gick ganska omgående och lade sig efter ett glatt barn packat sina Teletubbies i dockvagnen och studsat iväg med farmor. Imorse ringde klockan kvart över fem, jag gnuggade sömngruset ur ögonen och susade iväg till jobbet. Den stora fördelen med att åka till jobbet tjugo i sex på morgonen är att trafiken är i det närmaste obefintlig!
Jobbet var ganska lugnt, den vanliga städningen men inte alltför många överraskningar. Mycket folk rörde sig i huset och det är solklart att det inte räcker med tre toaletter förutom den som finns i varje omklädningsrum. Det är inte bara publik som behöver gå på toaletten, det är också hela gästande lag. Men vi kan ju inte trolla fram toaletter bara sådär, vi kan bara visa folk vart de är och se till att de håller en bra standard. Men på det hela taget är folk på gott humör så det gör ju det hela mycket lättare.
Hela eftermiddagen brottades jag med mitt samvete. Jag visste ju att jag skulle ha två-tre timmar för mig själv hemma idag igen. Städningen och disken var under kontroll, så skulle jag ta och slappa idag igen så som jag gjorde på måndagen? Men nej, samvetet tog överhanden och när jag kommit hem strax efter tre klättrade jag ur mina nya svarta snickarbyxor och hoppade i träningsbrallorna och tog en timme på crosstrainern, varav 15 minuter på maximalt motstånd. Mina ben var som spaghetti efteråt, men oj så skönt det var! Träning är tyvärr numer en sådan sak som hamnar långt ner på prioriteringslistan så jag är glad att jag lyssnade på mig själv och tog ett ordentligt träningspass! Efteråt lade jag mig i soffan i gillestugan - och dammade av mitt gamla åttabitars nintendo! Det var riktigt roligt faktiskt, och när maken kom hem någon timme senare fastnade han också där! Det var skoj, jag vet inte när vi spelade tv-spel tillsammans senast! Vi åt middag mellan omgångarna också, och sen gick vi och lade oss. Jag är jättetrött efter min tidiga morgon och skall faktiskt ta och sova nu.
Godnatt och sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Ida

Looooove 8.bitars... .-)



Läs min blogg och gör utmaningen

2008-07-18 @ 12:40:45
URL: http://backafram.blogg.se/
Postat av: Nettan

haha, det där 8 bitars.... hade jag också tills för bara nåt år sen. Så länge det funkade så fick det fylla sin funktion också. Inte utan att jag saknar mina Super Mario-spel.....

2008-07-18 @ 18:36:53
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Ida

ja det vet jag ju eftersom jag läste den då.... :-S

2008-07-19 @ 00:02:43
URL: http://backafram.blogg.se/
Postat av: Karin J

Fint nintendo!

Det där med träning är inte lätt att få till alltid. Själv kombinerar jag träning och spelande med mitt Wii. Det fungerar ganska bra.

Elliots dvd har vi köpt på Media Markt. Vi köpte den billigaste (nästan). En mycket bra investering!



Har du ingen semester förresten?

Kram

2008-07-19 @ 08:15:22
URL: http://karinj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0