NU.............

har jag semester!!!! Äntligen! Den här veckan var riktigt lång och seg, men nu är äntligen lilla familjen lediga i tre härliga veckor tillsammans! Vi har massor av förslag på påhitt, men ingenting bestämt och det är jätteskönt!
Idag har vi ätit frukost i stan, tog en sväng till Lindex och köpte på oss lite fler trosor till lillan och så blev det ju lite annat också.... Bland annat två bikiniöverdelar och ett par bikinitrosor till mig, något som var väääldigt välbehövligt. Och ett par shorts och ett linne till lillfia... Sen var vi och storsemesterhandlade också, det blev dyrt, men nu ska vi ju vara hemma dygnet runt och grilla mycket och då behövs det tillbehör! Kyl och frys är därför välpackade och lilla familjen är helt slut så nu ska det strax bli tupplur!

Igår var jag hobbykurator åt en god vän med kärleksbekymmer. Mest behövdes det ett bollplank och jag är glad att h*n vände sig till mig. Jag hoppas bara att jag var till någon hjälp.

Mina föräldrar har äntligen köpt ny bil. Deras gamla, en Renault Grand Scénic -04 har inte varit till annat än besvär. Elsystemet har gått två gånger, lampor har inte varit inkopplade och de senaste sex veckorna har den varit på verkstaden två gånger för först åkte den ena passagerarrutan bak ner utan att den använts och kostade 5000 spänn att laga. Sen för två veckor sedan hände samma sak med den andra, 5000 spänn till. Bilen är alltså fyra år gammal ut utrustad med elegancepaket och automatväxel - och de fick 54000 kronor för den! Rena rånet, men bilar står inte högt i kurs just nu. Men nu har de köpt en Toyota Corolla Verso som det var kampanj på och jag hoppas innerligt att den här bilen kommer funka bättre för dem!

Sedär, här kom en nypottad bebis, det var duktigt! Då tror jag att vi tar och lägger oss en stund! Ha det så bra så länge!


Kommentarer
Postat av: Karin J

Man sätter fast ett fäste runt nackkudden med kardborreband. Sen sätter man i dvd:n i fästet när man skall titta. Hoppas att du förstår - jag är ganska usel på att förklara...



Skönt med semester va? Hoppas att vädret blir bättre bara.

Kram

2008-07-19 @ 13:09:43
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Nettan

Härligt med semester! Vi hade massor av kuliga planer men så fick inte maken semester för nån nisse bestämde sig för att ändra hans schema och hans jobb är ju som det är.... bara å gilla läget, liksom.

Hoppas ni får underbara tre veckor nu med mycket sol.

Kramis

2008-07-20 @ 08:46:20
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0