I sommarens soliga dagar...

... lilla familjen solar och badar... Min man är av uppfattningen att om det är fint väder, då ska man till en strand och så ska man bada. Själv har jag blivit lite solskygg på senare år och vill helst vara i skuggan, och bada, nja, jag är rädd att komma ivägen för en valfångstbåt och bli harpunerad... Men jag är en snäll fru och packar matsäck och åker med till stranden. Visst kompromissas det, vi var en sväng på Norvalla Marknad idag innan vi åkte ner till stranden i Varberg, men jag kände hela tiden en känsla av stress, är du färdig snart, det är för varmt, åh vad det ska bli skönt att bada. Och visst var det varmt, det tyckte jag med, men vi var på stranden igår, vi var där idag och imorgon ska vi ut med båten. Och det är en lyx att ha nära till havet och få låna svärfars båt, men jag har faktiskt ingen lust... Jag vet att jag är otacksam, jag är en hemsk människa. Men det är något som inte känns rätt i kroppen just nu, jag mår illa och är yr i huvudet och har haft blödningar av och till i tjugo dagar. Usch vad jag gnäller, jag ska gå och lägga mig snart. Men först ska jag steka plättar till matsäcken imorgon.

Igår var Claudia här tillsammans med sin mamma och pappa och grillade. Det var jättemysigt och tjejerna kom ganska bra överens. Och busade lite tillsammans också:
    Sötnosar!

Sannas potträning går jättebra, visst blir det små olyckor när vi är ute, men hemma är hon helt fantastisk. Idag var första gången hon hade trosor på sig när hon behövde kissa och istället för att kissa i dem så drog hon ner dem och gick på pottan. Min duktiga tjej!

Nu är det dags för en dusch och sedan sängen! Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Karina

Ja, klart du kan länka till min sida. Alltid roligt :-)

Skönt att potträningen går bra. Måste vara skönt för dom att vara utan blöja i denna värmen.

2008-07-24 @ 21:51:10
URL: http://trebarnslandet.blogspot.com
Postat av: Nettan

jag har tur, min make är lika lite solochbad-strandsråtta som mig. Tycker det är görtråkigt att ligga på stranden en hel dag, åker mycket hellre iväg och strosar i gamla slott och borgar och drömmer mig tillbaka till medeltiden.....



2008-07-25 @ 18:57:17
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Malin*

Åh, föstår att även den västa "krukan" längtar i "plurret" i denna "heten"... Är själv känd badkruka men jag har nyss legat och plaskat en hel timma!!!

2008-07-27 @ 19:16:42
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0