Hysteri

Alltså, jag är en hyfsat sansad person. Tycker jag själv iallafall. Men för en timme sedan, medan jag står och grejar med frukosten, hör jag Smulan göra ett halvmjau. Hon och brorsan hade precis blivit matade så jag undrade varför hon jamade. Och ser kattjäveln komma in i köket med en fågel. Som hon stolt lägger på golvet mellan mig och Sanna och sedan börjar leka med, ni vet, kasta runt och jaga leken. I panik springer jag fram till katten och schasar undan henne, vilket inte funkar för det här är ju den bästa leksak hon haft på länge. Då föser jag ut henne, samtidigt som jag kastar ett glas vatten efter henne. Hon piper upp på övervåningen och i panik springer jag till städskrubben och hämtar en diskhandduk som jag sedan slänger över fågeln. Den är rätt död vid det här laget. Sedan sliter jag upp Sanna från stolen och rusar ut, får med mig mobilen i farten. Sanna är naken och jag har pyjamas på mig. Ringer maken som givetvis inte kan komma hem. Går bort till grannen som har stenläggare hemma, men de pratar bara polska så där finns ingen hjälp att hämta. Knackar på hos tre olika grannar, men ingen är hemma. Panikångesten får sitt grepp och jag sitter i dörröppningen och bara flämtar. Ringer mamma. Hjältemamma. Hon lånar en bil och kommer genast och tar hand om stackars pippin. Alltemedan jag bara sitter på trappen med tårarna rinnande och försöker låta bli att svimma, eller kräkas, vilket som än kommer först.
Så nu har mamma precis åkt och jag är evigt tacksam. Få saker får mig att tappa fattningen så som döda akvariefiskar och fåglar. Jag fattar inte denna hysteri, det är inget annat. Det är ju för farao bara en fågel, men icke. Jag försökte verkligen, men jag kunde inte ens gå nära handduken.
Ingen vidare start på dagen, men nu ska jag försöka komma vidare. Men frukosten får nog vänta ett tag till.

Kommentarer
Postat av: Karin J

Usch vad jobbigt!

Jag är likadan när det gäller spindlar...

Hoppas att fortsättningen på dagen blev lite bättre.

Kram!

2008-07-03 @ 17:31:36
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh vad jobbigt för dig! Tur att du inte bor här... katterna tar in fåglar och möss förjämnan. Ibland är dem inte ens döda, vissa är fullt friska och vissa är halvdöda. Man blir faktiskt lite äcklad av sin egen lilla katt. Värsta var när Lucifer tog en ekorre. Då skrek båda jag o C... jätte hemskt, den var inte ens död, bara vääldigt skadad.

2008-07-03 @ 19:34:23
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Annica

Det låter som du är som mig, när jag var ung så bodde vi hos svärföräldrarna på landet. En natt vaknade jag av smatter, trodde det var en fluga men tji fick jag det var en fladdermus. Så fort som jag kommit ur sängen och ut ur huset vi bodde i...Det har aldrig hänt förr... Hade nog reagerat som du med en fågel oxå.

Jag vet inte hur våra planer är nästa vecka, har ju sommarlovslediga barn och make.



Kram

2008-07-04 @ 08:47:58
URL: http://[email protected]
Postat av: Nettan

det där är ju en av nackdelarna om katterna får gå ute... mina är otroligt skickliga jägare icke alls till min stora glädje. MEN, eftersom jag alltid tog ifrån dem bytena när de kom hem med dem så slutade de snabbt att ta in dem ialla fall.

Numera är dock mina katter innekatter och de största bytesdjur de får tag i här är spindlar och tvestjärtar.



Ja, förresten, jag blev bloggutmanad och utmanar vidare, dvs dig dårå.... utmaningen finns på min blogg. :)



Ha en bra dag nu och hoppas du kommer över fågelhistorien rätt snabbt.

Kram

2008-07-05 @ 12:07:03
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0