Jag lever...

Inte för att det känns så medan man är mitt uppe i det så att säga, men det verkar ändå som om den här sjukan är rätt så snabbt övergående. Jag börjar till och med känna mig lite hungrig. Jag har faktiskt ätit några konserverade persikohalvor och en pannkaka ikväll, jag har fått behålla dem men jag ger mig nog inte på något mer förrän imorgon. Nu håller jag tummarna för att jag inte ska ha smittat ner Karin och Lisa.

Vidare till trevligare saker. Jag har sett färdigt säsong två av Heroes och måste erkänna att jag har fått en ny favorit. Egentligen är han lite för mager för min smak, men ack dessa ögon... Nicholas D'Agosto, ack, jag är förlorad... image197 Åh, han är söt som en liten pralin!

När maken kom hem med Sanna idag var hon väldigt kelig. Jag fanns ju inte tillgänglig igår kväll och inatt och det hade hon märkt av (och protesterad ljudligt mot). Hon ville bara amma och knappt äta någon mat, trots att vi gjorde pannkakor som oftast brukar gå ner. Hon skulle bara sitta i mitt knä och flera gånger höll hon på att somna. Hon kändes lite varm, men jag trodde att det berodde på att hon hade en fleecetröja på sig, men när jag tagit av henne den kändes hon fortfarande torr och varm. Maken hämtade termometern och visst, snorpan hade fått feber. Sen fick hon bada och då blev hon lite gladare. Jag tog på henne pyjamasen efter badet och då blev hon fruktansvärt upprörd för hon trodde att hon skulle gå och lägga sig. "Pappa godnatt puss!" snyftade och skällde hon på mig. Hon trodde att hon skulle få gå och lägga sig utan att pussa pappa godnatt. Skulle aldrig falla mig in och vi gick ner. Väl nere fick hon pussa sin far och sen satt vi och läste böcker en stund. Men så började hon snyfta och ville gå och lägga sig, så trots att klockan bara var halv åtta så gick vi upp, tog alvedon och borstade tänderna. "Pippi datan" bestämde hon (vi har alla avsnitt från Pippi Långstump-serien på datorn) och så låg vi och tittade på Pippi och myste och två minuter över åtta sov hon. Lilla skruttan, hon har ju precis blivit frisk från magsjuka. Hoppas det här är något övergående så hon orkar ha kalas på lördag. Skönt att vi är lediga imorgon och inte har några krav på oss, så vi kan bara vila och mysa hela dagen. Okej, om jag hinner och fröken tillåter det så borde jag verkligen städa undan så maken kan dammsuga på torsdag kväll. På fredag måste vi handla kalasmat och födelsedagspresenter (och kanske shoppa en runda om du får vara frisk, Karin, I'm free as a bird).

När jag ändå nämner shopping. Mina jeans är i bedrövligt skick och jag måste verkligen han nya. Jag behöver även nya underkläder och något fint till Sanna som födelsedagskläder. Hm, jag är säker på att det var något mer... Nya pyjamasbyxor skulle jag inte säga nej till heller, I love pyjamasbyxor.

Jag har ju glömt en sak! Innan jag blev sjuk igår så började Out of Line officiellt att dansa tillsammans i Dansstudion på Aktiviteten! Jag, Karin och Lisa sladdade runt på parketten och försökte läsa stegscheman för glatta livet. Vad mycket jag har glömt sen i julas! Yikes! Det här kommer kräva mer planering än jag trodde, men åh så roligt det var! Jag längtar tills nästa måndag! Måtte jag inte ha smittat ner er bara, tjejer!

Nu är det dags att sova lite. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fortfarande frisk.. :) Skönt att höra att du är på bättringsvägen! Du vet väl att om det var vinterkräkrsjukan så ska du vara hemma 2 dygn efter att du har blivit frisk, annars smittar det fortfarande!

Nicholas är visserligen söt, men han går inte upp mot Jack O'Neill i Stargate...

Det var jätteroligt i måndags, jag ser redan fram emot nästa gång!
Kram Lisa

2008-01-23 @ 07:46:39
Postat av: Jessica

Magsjukor är inte kul, smittar som pesten.

Vad avundsjuk jag blir när jag läser att du sett säsong två av Heroes. Jag vill också! Men är så kass på engelska, så jag vill inte förstöra en så bra serie med att missa hälften eftersom jag inte har text. På Greys Anotomy hänger jag med men det är ju inte så krångligt språk, på Heroes måste man verkligen fatta allt.

2008-01-23 @ 20:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0