Solen sken idag!

Det händer inte så ofta, så trots två små skruttiga öron så kunde vi inte motstå att gå ut och leka en stund. Sanna valde en hink, två spadar och tre formar och mamma tog en filt och en bok. Vi var ute i nästan en timme och Sanna var pigg hela tiden. Penicillinet har verkat jättefort och idag har hon nästan varit som vanligt, bortsett från att aptiten inte varit på topp och när vi kom in och jag började städa lite så hittade jag den här sötisen i soffan:  Så lite trött blev hon nog av uteleken ändå...

I förmiddags fick Sanna syn på sitt paraply som hon fick i födelsedagspresent av farmor. Varje gång det har regnat ute så har det också blåst, så hon har inte använt det än. Men idag skulle hon bara ha det, och eftersom hon är lite sjuk så kan mamma inte neka henne...  Jag gjorde även ett nytt försök på den söta men blålila hakan, men jag och närbilder går inte riktigt ihop. Hakan har blivit mörkare och det har spridit sig lite, men svullnaden har nästan lagt sig. Det här var det bästa jag kunde åstadkomma:

I måndags på dansen fick jag en present av Karin! Det var en burk med Lumene Vitamin C+, en hudkur som skall ge hyn mer lyster och göra den mjuk. Varje morgon öppnar jag en liten liten kapsel och trycker ut vad som ser ut som en kräm men som känns som en olja när jag smörjer in den. Det är en droppe lyx varje morgon och den lyfter hela dagen! image257

Det har varit några tuffa, långa dagar nu med jobb och liten sjuk Sanna och det börjar kännas i kroppen. Dessutom har jag fått min mens till slut och det var först idag som jag hade tid att känna efter hur jag mår och jag är trött, har mensvärk som inte är av denna värld och humöret är i höjd med fotknölarna. Så när några basketungar jävlades med mig idag så blev jag förbannad... Jag gjorde inget dumt och jag ångrar inget, men jag var inte heller så sansad som jag brukar vara så lite skäms jag allt. Det är skönt att det är fredag imorgon! Eller idag menar jag, för klockan är tio i ett och jag kan nog sova snart. Jag var inte hemma förrän halv tolv och det är synd att jag behöver så lång tid på mig att varva ner, jag ska ju upp och jobba snart igen. 
Himmel, nu börjar nattkvalitétsprogrammen på tv. Xena? Tack, jag tror jag går och lägger mig istället. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0