På bättringsvägen

Lilla familjen börjar så sakteliga känna sig bättre, så imorse åkte lillan och jag in till stan och åt köttbullefrukost med mormor och morfar som var inne och gjorde ärenden. Maken var kvar hemma och kurerade sig. Sanna var så lycklig att träffa dem att hon inte brydde sig ett skvatt om mig, och hennes lycka var total när de frågade om hon ville följa med hem till Mölndal en liten stund. Så hux flux blev jag barnledig och tog en liten sväng på stan, fick köpt en välbehövlig ny pincett, ett julrött nagellack och två julklappar(!). En ny blus till Sanna blev det också. Sen åkte jag hem, och trots att jag hade femtioelva saker som jag borde ha gjort så gick jag upp och lade mig istället. Varvade slummer med en god bok och kände att jag kopplade av för första gången på en vecka, det var underbart. Två och en halv timme senare gick jag ner i källaren och började lägga sista handen på dockskåpsmöblerna, jag är rätt nöjd faktiskt. Jag är inte färdig med alla, hon får resten i födelsedagspresent i mars istället. Jag ska bara försöka ta mig förbi Liten Karin i Haga och se om jag inte kan få tag på några dockor och andra smådetaljer också. Annars är jag så gott som färdig, det är mamma och maken kvar, det får jag fixa på tisdag.
Sanna kom hem vid fyra och ville inte alls komma in. Mormor och morfar skulle bara lämna av, sen skulle de hinna till en affär före fem, men en par minuter kom de in då Sanna insisterade. Men hon blev hemskt upprörd när hon hörde att de skulle gå, och när de sa att de skulle åka och handla klädde hon på sig igen för hon ville följa med. Sötungen. Hon älskar allt mormor och morfar. Jag fick mutat med henne ner i källaren, där hon satt och målade medan jag gjorde färdigt möblerna. Sen gick vi upp och åt middag och efter maten satte lillan på en film medan jag smög upp för att se början på Harry Potter och fången från Azkaban och vek tvätt. Efter en stund hörde jag ett: "Mammaaa? Var äääl duu?" och sen kom små fötter tassandes upp för trappan. Hon satte sig i sängen och försökte få mig att sätta en film i videon istället (hon har äntligen börjat få smak för mitt Disney-bibliotek), men det gick den elaka mamman inte med på. Då plockade hon upp "Deal or no Deal"-spelet och började trycka på knapparna. På de trettio sekunder det tog mig att gå in med hennes vikta kläder till hennes rum och tillbaka hade hon somnat med spelet i famnen. När jag skulle lirka loss det och få henne att följa med på toaletten mumlade hon: "Jag ska bara vila lite fösst" och då fick jag erkänna mig besegrad. Fick på henne ett nattlinne och, för en gångs skull, en blöja, för det var ett bra tag sedan hon kissade. Och även om hon är duktig med att vakna och gå upp på natten så ville jag inte chansa. Jag kanske tar av den lite senare. Så jag fick sätta mig i sängen och se färdigt filmen och småpyssla med lite av varje. Sen bytte jag över till Love Actually. Det kan nog vara min absoluta favoritfilm. Den är så ljuvlig. Och julig! Den här biten gillar jag jättemycket...



Och den här.....

 

Och så den här förstås... (Och vem har inte gjort det själv???)


Egentligen skulle jag vilja lägga in hela filmen, men det här får väl räcka... Men om du inte har sett den så är det banne mig på tiden!

Imorgon får vi se vad lilla familjen orkar och har lust med. Saker vi vill hinna med innan jul är storhandling, Liseberg och diverse julklappar. Hälsan får avgöra. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Jenny & Benjamin

Lovely!

Det tog lång tid innan jag fick ändan ur och såg den, men det är en klar favorit.

"jag ska bara vila lite fösst" Sötsnut! :heart:

Skönt att du börjar komma ikapp julstöket lite igen OCH får koppla av en stund ändå.

2008-12-21 @ 01:25:28
URL: http://jennyonline.blogg.se/
Postat av: KarinK

Åh, ja den filmen bara växer ju fler gånger man ser den. Min favoritscen är också den sorgligaste, när Emma Thompsons karaktär öppnar sitt paket och samtidigt förstår att maken är förälskad i en annan.

Och över det hela svävar vackra "Clouds" med Joni Mitchell.



Skönt att höra att det är lite bättre med er.

Och att du köper lite klappar till dig själv :-D



Dansen var bra, men inte lika kul utan min wing-man.

2008-12-21 @ 11:31:19
URL: http://pixelochprosa.wordpress.com
Postat av: Malin

TACK!! Det var snällt sagt! Jag har väl mina mindre städade ställen, men de tar jag inte kort på, hihi.... Hoppas du haft en härlig helg, och skönt att ni känner er bättre! Kramiz M

2008-12-21 @ 19:23:43
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag försökte titta på den häromdan, men så fort det blev reklam somnade jag. Det lilla jag såg verkade dock bra. Jag får väl hyra den...

2008-12-22 @ 09:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0