Inte som planerat...

Efter en orolig och hostig natt vaknade en styck liten tjej med feber. 37,6 vid sjutiden som stigit till 38,4 vid nio. Alltså ingen frukost på stan, handling eller något besök på Jul på Liseberg. Men hon är väldigt pigg och opåverkad under omständigheterna, det är i stort sett bara aptiten som inte är som den brukar. Vi får hoppas att hon piggnat till såpass imorgon att vi kan åka på morfars kalas. Det är ju bara den närmaste familjen och kusinerna, och är hon inte sämre så orkar hon förhoppningsvis.
Är hon fortfarande dålig på måndag får maken vara hemma, för jag har mitt första besök hos terapeuten då. Tror att det behövs, för igår ringde svägerskan och var lite upprörd och efter en kvart orkade jag inte lyssna på henne längre så jag lämnade helt sonika över luren till maken. Jag vet att det var vidrigt gjort och jag skäms jättemycket, men jag var på vippen att snäsa åt henne i telefonen och då är det bättre att bara gå därifrån.
Idag ska jag nog börja lite med julgodiset. Jag har planerat att göra knäck, Leilas Rocky Road, punchbollar, något med nougat och klassikern choklad med finkrossade mariekex. Jag är bara lite fundersam på hur man får det att hålla fram till jul. Och finnas kvar överhuvudtaget. Kanske jag kan sätta ett larm på burkarna?
Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Mitt julgodis höll i en veckan. Hur många kalorier finns i en sats knäck och en sats rischoklad? Ungefär lika många som man bör unna sig på ett halvår, inte en vecka. Nu funderar jag på om jag ens ska bry mig att gör mer...



En tanke... C jobbar på måndag, de övriga vardagarna också förvisso. Jag skulle kunna skicka med honom klappen så kunde ni bestämt plats att mötas. Han jobbar vid gasklockan men kör ju runt hela dagarna så ni kanske kan korsa era vägarna någonstans...



Hoppas Sanna kryar på sig!

2008-12-13 @ 10:23:36
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Jessica

Eller vänta, vi ska kanske till Hornbach (eller bauhause? Minns aldrig vilket som är vilket) idag... kanske jag kunde svänga förbi hemma hos er... jag ska prata med maken... hör av mig.

2008-12-13 @ 10:24:59
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Karin J

choklad med mairekex låter gott. Hur gör man? smular ner mariekex i blockchoklad -eller??? Tell me please!

Hoppas att det inte blir så mycket mer med Sanna och att hon är bättre tills i morgon.

Kram

2008-12-13 @ 16:06:32
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: KarinK

Grattis Julia, du lyckades vara snäll mot dig själv, satte gränser och gjorde det på ett bra sätt. Du får nog bara acceptera att du inte kommer orka vara där lika mycket för andra nu ett tag, utan kommer behöva koncentrera dig på dig själv. Så kommer du igen sedan!



2008-12-13 @ 17:47:17
URL: http://pixelochprosa.wordpress.com
Postat av: Jessica

Vi va i dina trakter men givetvis glömde jag paketet. Nol? Ligger inte det ovanför kungälv? Det är ju typ... 5-6 mil från oss...

149 kr blir bra, givetvis ska du inte betala mer än po kostade (heter den po?)

C sa att han kunde lämna in den på statoil vid gasklockan, kan man göra sånt i stan? Kanske bara är på landet sånt fungerar.. hihi

2008-12-13 @ 18:53:00
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Jenny & Benjamin

Hmmm. Jag gissar att svägerskan din klivit över både en och fem gränser för att få dig att vilja bryta situationen..? Så frågan är: Ska du verkligen skämmas för att du med värdigheten i behåll avlägsnar dig från någon som är otrevlig? Nej, känn dig stolt över att du värnat om dig själv på ett bra sätt.

Kram på dig, gumman, och hälsa sjuklingen från oss. :)

2008-12-13 @ 21:42:53
URL: http://jennyonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0