GOTT NYTT ÅR!

2009 är bara några timmar bort, och jag tänkte bara skriva ner några korta tankar medans potatisgratängen står i ugnen och maken fryser vid grillen på uteplatsen.
Jag har inte varit särskilt nöjd med 2008, så jag kommer inte att sakna det. Det började med en lite strulig vår i familjen följt på sommaren då Sanna var hade vattkoppor och maken slet som ett djur. När vi väl fick semester mådde jag illa och var yr och sedan kom ju det konstaterade utomkvedshavandeskapet. Och efter det kom ju en lång höst med mycket strul, ilska och uppgivenhet både jobbmässigt och ekonomiskt. Så nej, jag kommer inte sakna 2008.
Allt har ju givetvis inte varit pest och pina, vi har ju Sanna som är den underbaraste lilla människa jag vet. Hon är så klok, lär sig så fort och gör mig stolt vareviga dag. Mitt underverk. Lilla familjen hade också en fin resa till Mallorca i september, något vi alla behövde. Maken och jag har kämpat på i ekonomiska dalar, mitt sviktande humör och min sorg efter den misslyckade graviditeten, men jag tror och hoppas att vi har kommit förbi det värsta och har sikten klar för oss framöver.
Jag ska också, trots mina principer att aldrig göra det, avge ett nyårslöfte. Jag ska inte shoppa på minst tre månader, men målet är fyra. Undantaget är givetvis nödvändigheter såsom mat, mediciner, hygienprodukter och saker som Sanna behöver. Men jag ska inte okynneshandla skor och kläder, jag har faktiskt så jag klarar mig. Inte heller böcker, filmer, spel, smink eller andra saker skall passera mitt kontokort. När maken hörde detta idag blev han både förvånad och stolt, och kontrade med att han inte ska spela på tre månader. Vi får väl se vem som faller först. (Jag tror det är han, för vi ska på hockey på lördag och då brukar han inte kunna hålla sig.)
Inför nästa år hoppas jag på en bebis, på att jag blir starkare i mig själv och att jag kommer vidare, antingen med en utbildning eller ett nytt jobb. Men framför allt hoppas jag att alla mina nära och kära får behålla hälsan och vara lyckliga.
Och så till sist till mina vänner: Jag älskar er allihopa och vet inte vad jag skulle göra utan er. Ni är bäst.



GOTT NYTT ÅR!!!

Kommentarer
Postat av: Annica

Jag är stolt över dig, Ni har klarat er igenom ett väldigt tufft år. Stor kram, du ska se att 2009 blir bättre, med allt vad det innebär.



Megakram Annica

2008-12-31 @ 20:35:57
URL: http://[email protected]
Postat av: KarinK

Känner på mig att ni kommer att få ett fint nytt år!

KRAM

2009-01-01 @ 11:47:12
URL: http://pixelochprosa.wordpress.com
Postat av: -ME-

Ja! Ja-a! 2009 ligger rent och fräscht och orört framför oss och det blir bättre. Jag vet det.

2009-01-01 @ 15:14:47
URL: http://vinterliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0