Och igen...

Trött (eftersom jag inte kunde sova inatt), hungrig och törstig (då jag var fastande), infann jag mig idag på Gynakuten klockan halv nio som bestämt. Efter nästan en timme fick jag komma in till en ny läkare, en kvinnlig, som pratade lite om följetongen och sedan undersökte. Hormonerna hade ökat igen så enligt henne var en titthålsoperation nära förestående men hon skulle konsultera med sin kollega först. Medan hon gjorde det fick jag gå ut i väntrummet och sedan ropade hon in mig ett par minuter senare. Och kollegan ansåg att det var för tidigt att avgöra om det var ett utomkveds eller en ny graviditet som var på väg ner, så det blir nytt blodprov före åtta på onsdag och sedan in igen på torsdag... Jag har förklarat att jag inte kan bli inlagd då, jag har ett blomsterarrangemang att göra, så jag hoppas verkligen att de lyssnade på det. Inte för att de har lyssnat hittills, de tror inte att blödningen den tredje juli var ett missfall utan en vanlig mens, trots att den pågick i över tio dagar och jag har haft blodiga flytningar sedan dess. Och varje gång de är inne och rotar i mig så blöder jag bara mer och mer, så om det är ett befruktat ägg på väg ner så lär den inte ha någonting att fästa i... Så maken och Sanna fick komma och hämta mig igen. Den goda nyheten är att om det blir operation och den blir gjord tidigt på förmiddagen så får jag antagligen gå hem på eftermiddagen, men det är ju inget de garanterar... Så följetongen fortsätter alltså...

Idag vräker det ner regn som jag aldrig sett det förut, och när jag vaknade från min lur för en kvart sedan hörde jag ett konstigt ljud. Det regnar in i sovrummet... Tur att vi ska byta tak i september!

Timmarna på Hagabadet var också fina. Jag fick först en ansiktsbehandling på 50 minuter med peeling, massage, portömning, ansiktsmask och sånt. Men jag tycker alltid att det är trist att de ska pracka på en en massa saker efteråt, måhända att jag behöver ett ansiktsvatten, men jag tänker inte betala 300 spänn för ett... Sedan relaxade vi vid poolen en timma (fick inte bada pga infektionsrisken). Maken fick en helkroppsmassage och jag en halvkropps, så han hämtades tjugo minuter före mig. Jag blev masserad av en kort, kraftig italienare som hette Romeo, det tyckte jag var lite kul faktiskt! Han var väldigt duktig och rar så jag kände mig rätt så utvilad när vi åkte hem igen.

Nu är det dags att väcka Sanna! Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Heléne

Herregud vad de velar med dig! Jag förstår om du börjar tröttna på att åka fram och tillbaka till sjukhuset hela tiden. Hoppas att hormonnivåerna stabiliserar sig och att du blir frisk och kry snart.

Kram Heléne

2008-08-04 @ 21:07:14
URL: http://haggmark.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jösses vad dem velar! Konstigt att de inte kan ställa en diagnos! Låter som om ni hade en underbar dag på hagabadet avis Men regn i sovrummet är inte höjdare. Hos oss regnar det in i matsalen om vinden står på ordentligt från exakt rätt håll och regnet är tillräckligt kraftigt. Inte alls kul... som tur är har det bara hänt två gånger sedan vi flyttade in för fem år sedan, men ändå.

2008-08-05 @ 10:51:06
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Nettan

Nämen fy vad de håller på och hattar fram och åter. Iof är det väl ett gott tecken i sig att hormonerna har ökat OM det är en ny graviditet som tagit sig, men är det utomkveds så ska man väl inte vänta för länge med att åtgärda heller????

Ojoj.... vet inte vad jag ska säga. Hoppas det blir nån rätsida på det här snart iallafall, måste ju vara skitjobbigt att hela tiden inte veta vad som ska ske härnäst.

Många många kramar

Nettan

2008-08-05 @ 11:38:10
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0