Kalas utan kras

Idag har vi firat min tjugonionde födelsedag, en dag för tidigt dock. Det var mina föräldrar, svärföräldrarna, svågern och makens farmor som trillade in vid tresnåret. Pulvret till trots bestämde vi oss för att synda litegrann, och vanligtvis på våra kalas är det kakor och bullar och tårtor i långa banor, något jag tycker det är dags att skära ner på. Så jag planerade och köpte hem lite goda pålägg; italiensk salami, rostbiff, ugnsbakad bredbar leverpastej och kalvkorv från Saluhallen. Maken var på Coop idag och köpte färskt bröd. Jag bakade en tårta också; vanlig sockerkaksbotten i tre lager med hemlagad vaniljsås (sååå mycket godare än marsansås, -ME- hade alltför rätt i att jag aldrig skulle vilja göra pulvervaniljsås igen), mosade hallon, hallonmousse med finhackad 85% Lindtchoklad och så grädde och hallon på toppen. Alla åt med god aptit så jag tror att det var lyckat. Det var iallafall otroligt gott med valnötsbröd med rostbiff och rostad lök på! I'm in heaven! Vi åt till och med smörgåsar till kvällsmat, så det blev bara en påse pulver idag och mååånga fler kalorier än tillåtet. Så mina 1,3 nedgångna kilo kommer nog flyga sin kos efter invägningen imorgon. Men jag fick stavar i present, så här ska ut och traskas! Jag fick också säsong ett av Gilmore Girls, en bok med Stephen King-noveller, ett halsband och pengar. Pengarna skall gå till de svarta vinterstövlarna jag vill belöna mig själv med om jag lyckas gå ner tio kilo.

Imorgon ska jag börja jobba igen efter semester och sjukskrivning. Det ska faktiskt bli roligt att börja jobba igen och jag hoppas att det blir en rolig höst med många nya utmaningar.

Jag köpte en otroligt fiffig pryl igår. Min fotfil gick sönder häromsistens och jag var på jakt efter en ny när Sanna och jag åkte till torget igår. Men Apoteket, dit jag hade flera ärenden inklusive ny fil, hade stängt så vi gick in i Hemköphuset för att köpa ägg. Därinne ligger också ett parfymeri, så jag fick en idé och gick in där. De hade fotfilar, men också en slags rakhyvel för fötterna. Det sitter ett rakblad i den som hyvlar av hård hud i tunna tunna skikt. Den kostade 150 kr, men jag köpte den ändå, för jag hade sett något liknande på tv någon gång. Ikväll efter kalaset testade jag den, och himmel vad suverän den var! Jag har stora problem med mina fötter och framförallt hälarna, då jag går lite snett på dem. Jag satt i fotbad i en kvart och sen började jag hyvla. Om jag hade försökt uppnå samma resultat med en vanlig fotfil hade jag fått hålla på i flera timmar. Efter hyveln drog jag bara ett par tag med filen och sen var jag färdig. På ett eller två ställen kanske jag gick lite för långt, men det var ju första gången och jag är otroligt nöjd. Jag kan inte minnas när mina fötter var såhär mjuka sist! Till och med maken var så imponerad att han vill testa imorgon!

Just nu tittar jag också på "Jakten på nätpedofilerna" på Kanal 5. Usch vad mycket som har hänt sedan jag chattade i min gröna ungdom. Jag ser ju bara på Sanna, hon är otroligt teknisk för att vara två. När hon är tio kommer jag och maken vara dinosaurier och hon kommer antagligen ha systemvetenskap på schemat. Det är vidrigt hur skickliga pedofiler är på att utnyttja nätet till att hitta unga tjejer och killar att ha sex med. När jag tänker pedofili går tankarna till äldre män och små barn, men det är ju faktiskt också pedofili för en tjugofemåring att vilja ha sex med en trettonårig flicka och vilja ta hennes oskuld. I det här programmet blir männen ordentligt uthängda med namn, ålder, chattnamn och ibland också hemstad och yrke, och innerst inne tycker jag att det är rätt åt dem. Sen finns det ju många aspekter på rätt och fel, det är en svår fråga. Men det är ett intressant program och Sanna kan ju se sig i månen om att få ha internet på sitt rum eller få vara oövervakad vid datorn.

Nu är det läggdags för längesedan. Det är ju faktiskt arbetsdag imorgon! Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Jenny & Benjamin

NU är det din födelsedag, gumman.

Stort grattis och många kramar. Hoppas du får en bra födelsedag.

2008-08-18 @ 00:21:05
URL: http://jennyonline.blogg.se/
Postat av: Karin

Grattis på födelsedagen!

Hoppas att du får en riktigt härlig dag.

Kramar

2008-08-18 @ 07:01:19
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Annica

Stort GRATTIS på födelsedagen..:)

Ett år äldre...



Kram

2008-08-18 @ 07:51:27
URL: http://[email protected]
Postat av: Karin K

Grattis på födelsedagen!

Stavar är grymt! Med Linedansen i höst så kommer du få kanon-kondis!



Kram



Karin

2008-08-18 @ 10:55:01
Postat av: Jessica

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!! vill också ha receptet på vaniljsås... ska kika in på hennes sida när jag har lite bättre tid. Nu skulle jag bara in en snabbis o säga grattis!

2008-08-18 @ 12:40:23
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0