Hemma igen!

Börjar nästan bli löjligt det här. Var på Gynakuten på Sahlgrenska strax före tio imorse som bestämt. Fick lämna urinprov och stick i fingret och sedan vänta en stund. Eftersom jag var prioriterad fick jag komma in före de två som väntade. Gick igenom de vanliga frågorna och såg att det stod fel i journalen. Det stod att sista mens var 3/6 och inte 3/7, men de tycker ändå att proverna är konstiga. De ser något som de tror är ett hinder i höger äggledare, men eftersom jag är såpass opåverkad så vill de ju inte operera i onödan. Läkaren konsulterade sin kollega och de kom fram till att jag skulle ta ett nytt serum-hcg för att se om jag fortfarande har lika hög andel graviditetshormon och så ska jag tillbaka in imorgon bitti halv nio. Då ska jag också vara fastande från midnatt inatt. Är provet lika högt eller högre blir det antingen skrapning eller titthålsoperation, oavsett vad det blir så borde det vara sista besöket tycker jag. Det är lite flängigt, vi går nu in på sista veckan semester och vill ju göra lite saker med Sanna. Torsdag-fredag kommer jag ju hålla på med blommorna till Lisas bröllop och då har jag baske mig inte tid att flänga till sjukhuset!
Så nu är jag alltså hemma igen, maken jobbar och Sanna är kvar hos farmor och farfar. Mamma och pappa var ju taxi idag så de släppte av mig på torget så jag fick handlat lite. Mår rätt illa på morgonen så jag hade ingen matlust imorse men nu ska jag ställa mig och göra kycklingsallad och äta olivbröd med getoströra på. Det ska bli väldigt gott!
Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Anna M

Kramar! Hade gärna träffat dig idag :hjärta:

2008-08-03 @ 21:21:19
URL: http://tartmamman.blogg.se/
Postat av: Nettan

ja, alltså.... jag har inte mycket förtroende för den svenska sjukvården, för det är just det där velandet och bollandet som jag råkade ut för år efter år...

Hoppas det går bra idag, skickar många positiva tankar åt ditt håll

Kram

2008-08-04 @ 10:21:47
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Cooley30Carolyn

All scholars would like to receive a doctoral degree, but what is the best way to get that? We would advice to see for the <a href="http://exclusivethesis.com">thesis writing</a> service to purchase the thesis sample related to this topic from. We used it and reseived the highest range.

2012-06-15 @ 14:58:26
URL: http://exclusivethesis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0