Stiltje

Det lunkar liksom på hemma hos lilla familjen, har inte hänt så himla mycket. Jag känner mig fortfarande lite risig efter pubertetsdebaklet förra fredagen, vilket innebär att om jag verkligen bara var bakfull så är det tidernas längsta bakfylla... Som lök på laxen sitter värken från snöskottningen fortfarande i, så jag har tyvärr inte varit särskilt rolig den senaste veckan. De undrar nog lite på jobbet, jag har inte orkat vara mitt vanliga jag, men jag bryr mig inte om det just nu. Jag måste fokusera min energi på att vara en bra mamma och fru och då får jobbet stryka på foten. Jag var till och med lite tvär mot min lille torsdagsslav och det är inte bra. Jag bad om ursäkt när han kom idag för att göra ett par extra timmar.

När jag kom hem idag hade jag köpt med mig mat från kvarterskrogen. Efter maten skickade maken ut mig och lillan i solen på uteplatsen där vi planterade en herrans massa blommor i våra utekrukor. Maken kom nämligen hem tidigare i onsdags, så då åkte vi och shoppade loss på Blomsterlandet. Mängder av penséer, murgröna, lavendel, afrikanska margueriter och taklök pryder nu uteplatsen. Två krukor skall ställas på framsidan också, och jag har sparat några penséer att sätta i min välkomstkorg också. Den hade nämligen vält förra helgen och eftersom jag var i tvivelaktigt skick så tog jag inte tag i det då. Sen har det bara blivit liggande tyvärr. Medan jag och lillan sölade med lecakulor och jord i den varma vårsolen så städade maken inne i huset. Han vet vad jag behöver, min gubbe.

På söndag skall jag träffa Lisa. Vi ska ge oss ut och köpa blommor och sedan provgöra hennes brudbukett. Jag är övernervös och undrar om jag inte tagit mig vatten över huvudet. Men det är det som är bra med att vi provar redan nu. Blir det inte bra finns det fortfarande gott om tid att vända sig till en riktig florist. Men det är en enorm ära att bli tillfrågad och jag vill verkligen att det ska bli bra. Röda och vita rosor samt något grönt är planen.

Jag har anmält mig till en blomsterkurs när det är Trädgårdsdagar på Liseberg. Jag gjorde det för två år sedan när Sanna var nyfödd och det var jätteroligt. Det är bara en liten kurs, men ska jag göra en brudbukett gäller det att öva!
Den här gjorde jag förra gången:

image354

Imorgon är det gårdsstädning. Det blir maken som får gå ut, jag och Sanna åker till stan och äter frukost med mina föräldrar. Jag kan ändå inte göra så mycket nytta på en städdag. Kanske tar jag en titt på skor också!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Annica

Hello!!
Här är det lite upp och ner som vanligt..:(
Lite tråkigt att läsa att det inte är okej med dig.

Idag ska vi, om planen håller, åka ner och titta på badkarsrallyt i Säveån. Det har ju varit i mång år, men jag har inte fått kommit mig för att titta på det.
Ha det skönt på stan, kram

2008-04-19 @ 10:11:26
URL: http://[email protected]
Postat av: Jessica

Åh vad kul att få göra en brudbukett! Jag hade velat göra min egen men det fanns ingen tid för det. Så jag lämnade ett väldigt specifikt önskemål till blomsterlandet som tog 1500 kr för kalaset. Den var inte ens i närheten av vad jag bett om, dem hade inte lyssnat på något jag sa. Tråkigt. Jag skulle gjort den själv. Fast gravid med en ettåring är det ont om tid ;-)

Tråkigt att du inte mått bra i veckan, hoppas det vackra vårvädret får igång hormonerna lite nu i helgen!

2008-04-19 @ 10:50:46
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Heléne

Oj, vad duktig du är - och vad kul att du går kurs och får utbildning i det du tycker är kul. Jag önskar jag hade en hobby som jag kunde utveckla, men hittills har talangerna lyst med sin frånvaro... Lycka till med brudbuketten, ser fram emot ett foto när den är klar.

2008-04-19 @ 19:33:44
URL: http://haggmark.blogg.se
Postat av: Malin

Vad roligt och vilken ära, att få göra en brudbukett!! Duktig har du varit idag också!
Själv ska jag ut o slåss med ogräs och tovor i morgon!

2008-04-19 @ 22:27:49
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se
Postat av: Karin J

Låter spännande att göra brudbukett!

Min nya dator är en Apple Macbook. Jr är borta till 5 maj - har varit borta sedan i början på april. Längsta turnén på länge...

2008-04-20 @ 07:39:51
URL: http://karinj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0