Lite mör

Huvaligen vad trött jag är ikväll! Långt pass på jobbet med mycket att göra, kom nyss hem men kan inte somna än. Var uppe tidigt med Sanna imorse och gjorde visserligen inte så mycket hemma innan jobbet förutom att röja upp lite. Jag vet att det knappt går att ha ett städat hus med en sjövild tvååring hemma, men jag blir dubbelt trött av att komma hem och se, inte bara leksaker över hela golvet, utan även utvalda delar av makens kläder. Hans jacka ligger till exempel på golvet mellan soffan och soffbordet. På soffbordet ligger en halväten macka och av någon anledning ligger det en gummistövel i trappan.Dessutom står gästtoaletten och rinner. Hade det bara varit Sannas grejor hade jag gjort en snabb röjning innan jag gick till sängs, men nu har jag bestämt att jag skiter i det, jag orkar inte med det just nu. Det får väl vara stökigt då. (Den där sista raden skriker jag just nu ut i mitt huvud, var glad att du inte är där inne). Det är märkligt vad sånt kan störa mig ibland, det är ju inte hela världen. Men när jag hållt på och städat på jobbet hela kvällen, rensat avlopp och skurat klister och skrapat duschar och tvättat golv, då vill jag för en gångs skull komma hem till ett hem som är i någorlunda gott skick. Men det är ju som sagt inte lätt att hålla efter den lilla vilden och maken har ju jobbat hela dagen. Snart är det ju helg och vi kan ta tag i det då istället. Dessutom ska maken och jag ut och äta på lördag, det blir en god oxfilé på A Hereford Beefstouw och då går det faktiskt inte an att gå och tjura över lite prylar på golvet. Men strunta i att plocka upp dem efter en lång kväll på jobbet, det kan man!

image333
Godnatt!!

Kommentarer
Postat av: Annica

Känner igen det där med ett ostädat hem när man kommer hem.
Jag har bloggat lite om hur vi har det.

Kram

2008-04-04 @ 12:50:24
URL: http://[email protected]
Postat av: Annica

Hej igen
Ja, vi kommer gärna och leker lite på onsdag..
Lillefar skulle titta på när vi gjorde playdohlera och klättrar upp på en stol som stod vid spisen, jag hade precis kokat vatten så plattan var väldigt varm :(

Kram

2008-04-04 @ 16:02:01
URL: http://[email protected]
Postat av: Ida

Asså... andras bilar... :-) dom bryr jag mig inte om. Så tyvärr.. men häng in en doftgran så länge.

2008-04-04 @ 20:46:16
URL: http://backafram.blogg.se
Postat av: -C-

Som svar på din fråga hos mig - Självklart! Länka på, det är ju givet :)!
I övrigt så håller jag med din make tyvärr, ett rörigt hem visar att de som bor där har bättre saker för sig som att vårda sina själar på endera sättet *flin* Men visst är det gott att komma hem till ett välstädat sådant, det är det ju...

2008-04-05 @ 11:12:24
URL: http://oredanordning.blogg.se
Postat av: Annica

Hej
Vill du kan du gärna se om det är fler som vill komma..:) Skulle vara jättekul att träffas.

Kram

2008-04-06 @ 08:37:08
URL: http://[email protected]
Postat av: Jenny & Benjamin

Åh det hade varit jättekul.
Jag behöver nog luncha i stan någon dag nästa vecka, J praoar på en restaurang och vi tänkte hälsa på honom, jag och B. Och onsdagen är ju enda dagen jag är ledig.. Jag får återkomma med planeringen...
Kramar från oss.

2008-04-06 @ 18:22:20
URL: http://jennyonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0