En sån kväll!

Vi hade så sjukt mycket att göra på jobbet igår kväll!
Jag kom till huset redan kvart över tolv på dagen, tänkte jobba in några timmar och kanske gå lite tidigare på fredag. Hade en hel del pappersarbete som jag tog itu med. Vid tre åt jag en snabb lunch och fortsatte sedan vid datorn en stund till. Vid fyra satte jag och kollegan igång att arbeta, vi städade alla omklädningrum utom fyra, de sparade vi till vår slav som skulle komma vid sex. Efter städningen kollade vi igenom huset, hängde upp klisterställningar och lite sånt och sen gick vi ner till vårt pentry för att förbereda middagen. Det var kollegans tur att laga mat och det skulle bli Flygande Jacob. Jag hjälpte till att rensa kycklingen men sen kom det folk och ville ha hjälp så jag fick lite annat att göra. Samtidigt ringer slaven och säger att han kommer bli en halvtimme sen. Kollegan förbereder maten så långt det går, fram till gratinering, för klockan sex har vi ett möte med innebandyföreningen som har cup hos oss hela helgen. Innan dess satte jag en annan gren av organisationen i ett annat möte i vår möteslokal, hjälpte honom att kopiera papper etc. Så när klockan var strax efter sex satte vi igång med vårt möte och vallade runt de ansvariga i huset och förklarade hur saker och ting fungerade. Vi var färdiga med det vid sju. Samtidigt var chefen färdig med ett annat möte så vi stod och pratade en stund. Efter det tar kollegan ytterligare ett möte med informationsansvarige för cupen medan jag fixar lite annat smått och gott som behöver göras på en kväll. Halv åtta sitter jag vid datorn när kollegan kommer inrusande och hojtar: "Det ska vara en match klockan åtta!" Förvirringen är total, vi har inga uppgifter om en match och eftersom slaven fortfarande inte kommit så är rummen inte städade. Medan kollegan lämnar ut nycklar rusar jag ner till omklädningsrummen för att börja städa, kollegan kommer strax efter. Jag tror vi slår världsrekord i städning, det har aldrig gått så snabbt. Släpper in lagen i rummen och kilar upp i stora hallen för att se vad som behöver fixas där. Ingenting som tur är. När matchen äntligen är igång kommer slaven, två timmar försent. Vi sätter honom i arbete och gör färdigt maten. Klockan är nio innan vi kan sätta oss och äta! Trötta och mätta sätter vi sedan igång med kvällsarbetet, men vi gör ingen överdrivet stor insats. Flera gånger glömmer vi grejor och måste gå tillbaka. Klockan är nästan elva innan vi kan åka hem. Jag var så trött att kroppen bara värkte, det var underbart skönt att få gå och lägga sig i en varm säng och gosa med familjen.
Som tur är sov Sanna snällt och länge imorse så trots lite värk i kroppen känner jag mig ändå rätt så pigg. Vi får väl se vad vi hittar på!
Ha en bra dag!!!

image349

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0