7 års olycka...

.....det är vad jag har ådragit mig idag. I vår danslokal har vi speglar lite här och var, avskydda sådana av de flesta, och jag står vid just en av dem. Och idag gick det lite för vilt till under en dans, hälen kom emot väggen som då var spegelklädd. Kras sade det och där stod jag och skämdes... Som vår lärare sa; Klackarna i taket har jag hört talas om, men i väggarna? Ja ja, någon gång skall ju vara den första. Genant var ordet...

Inskolningen första veckan slutade bättre än vad den började. Både jag och maken kunde gå ifrån en stund utan några större problem. Maken skötte inskolningen på fredagen och hon hade väl varit lite ledsen en stund men hon hade lugnat ned sig alldeles innan han gick. Mamman åkte till GeKå's på fredagen tillsammans med Jenny och Benjamin. Det var trevligt, men dyrt blev det. Lite mer än 600 kr per timme. Så bra tjänar jag inte. Men jag fick köpt ganska många julklappar och ett fodrat regnställ och massor av strumpor till Sanna så jag är nöjd. Jag tycker inte vi frågar plånboken vad den tycker.

Idag var det ingen inskolning, dagis hade studiedag. Men imorgon ska Sanna äta lunch första gången så jag ska inte hämta henne förrän kvart över tolv. Jag hoppas hinna både handling och städning innan det är dags att hämta.

På lördag skall jag och maken måla vardagsrummet. Lillan får vara hos farmor och bli bortskämd. Det ska bli kul  att få det gjort. Jag ska ta svängen förbi Chili där vi har presentkort och köpa en väggljusstake och så ska jag fundera på om jag skall beställa ett sofföverdrag också. Och kanske nya gardiner. Och tavellister. Hrm, kanske nästa månad när jag tänker efter.

Nu ska jag pussa på min unge som sover så sött (på min plats i sängen). God natt!

Kommentarer
Postat av: Karin K

Wiiiie, nästa vecka är det dans i träskor. Michael huka dig, vi laddar om ;-)

2007-10-30 @ 21:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0