Jag ska flytta hem till mamma igen!

Eller... nä... kanske inte... Men! Jag sov över hos mamma och pappa natten till idag (fredag) för att testa hur det skulle funka. Jag jobbar ju så sent på torsdagar och ska sen upp och jobba igen på fredag morgon och mamma och pappa bor ganska nära mitt jobb så... Iallfall fick jag sova ostört en hel natt utan någon/några som snarkar, tar täcket, sparkar på en, sover på en eller kryper på en i största allmänhet. Dessutom kom jag upp till ett dukat frukostbord, fick duscha ifred och var på jobbet i god tid. Hade det inte varit för att jag saknar min familj så förbålt mycket när jag inte fått se dem på ett par timmar så hade jag nog flyttat hem igen! Fast undrar om mamma och pappa servar lika mycket ifall jag kom hem på heltid? Nåja, skönt var det iallafall! Fast ännu skönare var det att komma hem, mötas av ett: MAMMA!!! och få en lång kram...
Den här bilden tog jag förresten härom dagen. Sanna använder inte ens napp, men hon gillar att leka med dem:  Knasbebis!

I onsdags hade vi besök. Benjamin och Jenny kom och det gjorde även Seth med mamma Jessica och lillasyster Emma. Full rulle i ett par timmar med andra ord, men jättehärligt att träffas lite. Synd bara att inte alla kunde komma, men det får vi försöka fixa till snart!
 Benjamin och Seth diskuterar bästa sättet att snurra fåtöljen.
 
 Lilla ljuvliga Emma poserar framför kameran.  Jenny, Benjamin och Sanna läser bok (böcker) innan hemgång. Jag plockade även fram Sannas gamla babysitter till Emma. Men Sanna tyckte nog ännu mer om den än lilla Emma: ...

Vi har förresten börjat julpynta! I onsdags satte jag upp stjärnan i vårt sovrum, det har varit så mörkt där den senaste tiden. Stefan har satt upp en gräll ljusslinga i trappan och i datarumsfönstret hänger tomten i sin släde efter två renar och lyser. När jag kom hem idag hade maken satt upp ljusstakar och vår amerikanska julby. Jag var så inspirerad att jag satte på julmusik medan jag lagade mat! (Fast det har jag haft i bilen också den senaste veckan)... Snart kommer utebelysningen upp också. Förra året hade vi bara en mesig ljusslinga i trädet, i år blir det förhoppningsvis andra bullar! Något sådant här kanske? image100

Igår hade jag lönesamtal. Det gick bra, jag fick upp lönen ganska mycket, men så har jag släpat efter de andra vaktmästarna också. Men jag blir inte av med kvällsjobbet utan att bli av med jobbet helt och hållet och det känns ju inte så kul. Jag har mycket mer ont och tar värktabletter i princip varje dag och det vill jag ju inte. Men jag kan inte riskera att bli av med jobbet, inte så länge som jag inte har någon utbildning. Men för första gången på många år känner jag mig motiverad till att börja plugga igen. Bara en deltidskurs och helst på distans, men så att jag söka jobb med lite substans istället för bara lågbetalda flumjobb. Jag vill ju göra något vettigt. På måndag är det iallafall kurs i kommunens hemsideprogram, alltid något.

Till sist några exempel på vad man kan få för härliga bilder om man bara släpar med sig kameran överallt:
 TITTUT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0