Misskött blogg

Sen jag startade upp kattungebloggen har den här bloggen, för att inte tala om Sannas hemsida, blivit ytterst lidande. Är nog lite nyhetens behag dock. Småttingarna mår iallafall bra och växer rejält varje dag. Jenny har varit här och tagit bilder på dem, så nu kan de beskådas på http://chocolatefrog.blogg.se/kattungar

Lilla familjen var i onsdags på Liseberg igen, tillsammans med alla andra turister.... Mamma inledde med att vinna en stjärnvinst på Djungelhjulet, med resultat att den vita tigern fick åka vagnen och Sanna fick gå bredvid, vilket hon ändå tyckte var roligare. Tigern var också enormt uppskattad och fick många kramar och pussar. Vi hade tänkt att åka lite saker med Sanna på Liseberg, men det var köer till precis allt så det blev bara en sväng med farfars bilar och sedan en tur i båt med pappa

Igår tvingade jag med man och barn till Norvalla Marknad utanför Frillesås. Sanna tyckte det var kul - i sådär fyra och en halv minut. Sen krävdes det alla möjliga konster och mutor för att mamma skulle få slösa pengar ifred. Föräldrarna köpte var sin ny plånbok och nya skärp och barnet fick en bamse t-shirt, en fleecemorgonrock med snobben, samt *ryyyyyyyyyys* grisrosa crocs med dödskallar på. Mamman är svag och pappan har nu som hobby att övertala mamman om att hon också ska ha ett par fula sattyg på fötterna. No thank you I'm with this one: http://ihatecrocs.com/
Efter marknaden åkte vi till mina föräldrar som nu enligt gammal fin tradition parkerat husvagnen i goda vänners trädgård. Där rasade Sanna runt resten av dagen och vad som bara skulle bli en kort visit slutade med både lunch och middag samt en tur minigolf. Väl på golfbanan började regnet vräka ned och den enda som var helt oberörd var lillfisken själv som hoppade i vattenpölar och slängde bollar överallt. Hon höll sig dessutom vaken hela vägen hem och sov som en dröm hela natten. Att jag själv var uppe miss i nassen och jagade kattmamman är en helt annan historia.

Jag är förbaskad på mig själv. Jag visste att vaktmästeriet inte skulle funka, men jag var ändå tvungen att ge mig på det. Nu sitter jag två veckor in på semestern och kan inte sätta upp håret själv. Och jag har nästan slut på värktabletter och läkaren har semester en vecka till. Måtte det här ge med sig. Jag måste fundera på hur jag ska tackla hösten bara. More on this later.

Godnatt tills vidare

Kommentarer
Postat av: Karin K

Vilka fina, fina chokladgrodor och vilket stiligt barn
:-)

2007-07-28 @ 10:43:55
Postat av: Karin J

Oh va fin din sida har blivit med alla chokladgrodorna (och sköldpaddorna?).
Grattis till crocsen! jag vet hur det känns...

2007-07-28 @ 19:26:50
URL: http://karinj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0