Lördagskväll

och den har vi firat med lite marängsviss och Steven Segal-film. Jag har lite smygkärlek vad gäller Steven Segal. Han brukar spela en sån där strong silent type och är sådär himlans rättskaffens med en touch av örter och akupunktur. Och så kan han slåss samtidigt som har ser lite töntig ut och kläcker ur sig en vitsig kommentar eller två. Ja, jag gillar Steven helt enkelt!
Stefan dissade mitt bloggande idag. Kanske inte så mycket att jag bloggar själv, tror knappt han vet om det, men att jag läser bloggar tillhörande folk jag inte känner. Hans exakta kommentar var: "Är du så uttråkad i ditt liv att du måste läsa sånt som okända skriver?".  Jag blev lite sur faktiskt. Det är lite som att läsa skvallertidningar tycker jag, fast lite mer legitimt enligt min egen moraliska kompass. Jag läser nämligen inte skvallerblaskor, tycker de är vidriga. Så där kom hycklaren fram igen, för jag har inget emot att läsa skvaller som publicerats på någons blogg. Jag tror det är dags att lämna in den där kompassen på service.
Och så dagens skryt: Jag imponerade på grabbarna på jobbet i torsdags. En propp hade gått i ett av omklädningsrummen, men pojkarna kunde inte hitta rätt propp att byta. I ärlighetens namn har vi ett helt rum fyllt av säkringar och proppskåp, så det är ju inte helt lätt att hitta rätt. Men för detta skulle de ringa en elektriker. För en 10 amperes propp! Inte konstigt att vi har dålig ekonomi på jobbet. Men jag klev modigt in i rummet, kelade lite med propparna och hittade rätt på första försöket. Heja mig! Killarna var imponerade och jag var mallig. Jag är ju nygammal på jobbet och har legat av mig med rutiner och så vidare, men byta proppar kan jag fortfarande!
Sanna har sagt sin första sammansatta mening (nästan iaf). Hon säger "går inte" och skakar på huvudet. Klockrent. Och det kommer verkligen vid rätt tillfällen också. Fast det är klart, hon pladdrar ju som en papegoja hela tiden, så det vore ju inte konstigt om hon träffade rätt ibland också!
Jag har även projekt "Övertala-Stefan-att-vi-ska-åka-till-Danmark". Jag vet att han egentligen inte vill, men att han skulle göra det för min skull om det är viktigt för mig. Men semestern är lång och vi ser redan botten på pengakistan, så frågan är om ett par dagar i Danmark med mina föräldrar är värda pengarna. Eller om vi ska vänta med att hitta på något och lägga pengarna på det. Fast det hade varit himla kul att gå på Bakkens nöjesfält och bara ha lite luftombyte ett par dagar. Äh, får fundera lite till helt enkelt. Och se över ekonomin förstås.
Usch vad trött jag är, undrar om det är semestertröttheten som kommer krypande? Hoppas jag kan ta lite sovmorgon imorgon.... Godnatt från sömntutan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0