Jag känner mig isolerad!

Efter det att den sjunde Harry Potter-boken släpptes igår har jag gått in i vad som närmast kan beskrivas som ide. Jag läser inte tidningar, kollar inte text-tv och surfar definitivt inte på nätet. Jag vågar knappt läsa min egen blogg, än mindre eventuella kommentarer. Måtte boken komma imorgon så jag kan börja läsa!

Vi har tillbringat helgen i min systers sommarstuga, det var mycket trevligt. Vi grillade och spelade spel och tittade på när Sanna lekte med sina kusiner Emrik, snart sex år, och Anna, lite över två år. Anna och Sanna lekte riktigt bra ihop och Sanna var en härmapa av mått när det gällde att göra allt som kusinerna gjorde. Med tilltagande panik såg jag vid ett tillfälle min lilla klättrare en bra bit upp på stegen som stod mot skjulet. Vi har även sett kopparorm, ödla, skogssnigel och tyska turister som kör ut i skogen för att höra på tystnaden. Sanna har lärt sig gunga på "stor" gunga , tagit sin första cykeltur  och sovit en natt i husvagn .

Jag har fått finnar igen. Jag är för gammal för sånt. Igår hade jag en mellan ögonvrån och näsroten som både hann designa egen flagga och skriva nationalsång innan jag tog itu med den.

Min ömme make ligger i soffan och tittar på golf. Det är en nästintill obegriplig sport i mina ögon. Att utöva är säkert roligt, men att titta på? Fast det finns ju värre sporter. Som tennis och gång. Gång måste vara den märkligaste sport som finns. Stefan uttrycker det väldigt bra: Gång är en sport där den som fuskar bäst vinner. Så är det ju visserligen i många sporter tyvärr, men i gång är det helt vedertaget. För visa mig den person som kan gå så fort och alltid ha en fot i marken.

Den svenska sommaren förnekar sig inte. Ett nytt frontsystem är på väg in med stormvarning och regn i hela södra halvan av landet. Perfekt läsväder förvisso, men (hojtar mot vädergudarna) jag läser precis lika gärna ute i min hammock i solen som i sängen när det regnar ute....

Kommentarer
Postat av: Jenny pÃ?Â¥ landet

Ja hit kunde jag wappa i alla fall. Det verkar som att ni har en trevlig sommar trots v�¤dret. Kramar fr�¥n oss i stugan.

2007-07-22 @ 21:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0