Jag har läst ut den sjunde boken

Jag vet inte riktigt vad jag känner just nu. Boken var genialisk, fantasi som J K Rowlings får man leta efter. Böckerna kommer gå till historien. Den här sista var dock så olik de andra sex, den var ingen barnbok längre. Om man jämför stilen de är skrivna med från första till sista boken så märker man att författarinnan vuxit med uppgiften. Den första boken är rent barnslig men är ändå en av de bästa för den trollbinder. Den här sista har liksom gjort ont hela tiden. Det faktum att det är den sista tillsammans med innehållet har gjort den tung och svår, men också så oerhört bra. Men det kommer dröja innan jag läser den igen.

Idag har lilla familjen varit på Liseberg. Jag vann en vit tiger till Sanna, en stjärnvinst. Det innebär i princip att den är större än henne och hon älskade den.

Känner en förkylning ligga och lura i halsen och i huvudet. Hoppas den försvinner. Om jag inte mår sämre imorgon och det inte vräker ner ska vi åka till Norvalla Marknad. Den är sommar för mig även om den egentligen är samma från år till år. Hoppas bara det går bra med den vilda ungen. Hon lär ju inte gilla att behöva åka vagnen men det är så trångt och så mycket folk i rörelse att hon nog inte får gå själv. Vi får väl se.

Nu ska jag sova, och hoppas att Harry inte dyker upp i mina tankar så fort jag vaknar nu när jag är färdig. Han är som en jäkla drog den pojken.

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0