Datenight

eller snarare dateafternoon. Far och dotter hämtade mamma på jobbet vid tre och åkte i samlad tropp till mormor och morfar. Där ägnade vi en god stund åt att lista ut hur resesängen skulle monteras innan mamma fick snilleblixten att läsa instruktionerna ordentligt. Sen gick det lätt. Sen åkte föräldrarna på dejt och lämnade en liten tjej att bli bortskämd. Vi åt god mat, Emperor Ming Steak och Obi Wan ribs. Det blir så när man äter på biografens restaurang. Vi har ätit där förut och är mycket nöjda med mat och service, och det är rackarns smidigt att gå mätt och slö till en mjuk biograffåtölj! Filmen var också bra, men själv hade jag ett snudd på andligt ögonblick redan under reklamen då trailern för nya Harry Potter-filmen kom.... Jag sticker inte under stol med att jag klart föredrar böckerna, ffa på engelska, men att se filmerna är också speciellt. Jag har redan bestämt med min syster att gå och se den. Jag längtar! Jag kan också tänka mig att se Transformers-filmen, den kan nog vara bra - hoppas jag. När jag hörde att den skulle komma som film såg jag bara min kusin framför mig och hur han lekte med sina Transformersbilar när vi var små. Undrar om han kommer gå och se den här filmen?
Jag har redan kurat ned mig i sängen och laddar för att ta igen några nätters sömn. Jag fick nyss ett sms från mamma. Hon skulle försöka lägga Sanna nu. Ha ha, det märks att hon är nattvakt för första gången med vår dotter. Hon lägger sig när hon är redo, och därmed basta. Hoppas ändå att det går bra, men vad sjutton, mormor har semester, hon kan sova imorgon!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0