Stackars bloggen...

alldeles misskött och ensam vid jul. Ingen som bryr sig om den, pysslar med den, visar den fina bilder... Jag fattar inte vart timmarna tar vägen! Sanna var bara på dagis i måndags, på kvällen fick hon feber och var hemma med mig på tisdagen, dock utan tillstymmelsen till feber tills maken kom hem från jobbet så jag kunde åka till mitt arbete. På onsdagen var lediga lekdagen och idag kom vi fram till att vi inte skulle skicka henne till dagis för vi vill slippa fler sjukor. Jag inser att jag vant mig vid att ha en timme eller två för mig själv medan hon är på dagis så jag kan hinna pyssla lite med bloggen, städa, raka benen, göra julgodis och andra saker som det underlättar att göra när man inte har en unge som hänger en i benen och kräver att bli buren hela tiden. Hon är underbar, men just nu vill hon bli buren hela tiden och det begränsar rörelsemönstret lite. Hoppas den här fasen släpper snart... Inatt sover hon hos farmor och farfar så jag skall njuta av en ostörd sömn och en låååång dusch imorgon bitti.

Julklapparna är färdigköpta men inte inslagna. Det hoppas jag kunna sätta mig med på lördag kväll när familjen sover. Jag ska nog blanda mig något gott att dricka, plocka fram papper, ettiketter, band och snören och andra finesser, sätta på kassettbandet med min raspiga inspelning av Barnen på Bråkmakargatan firar jul och bara mysa! Jag älskar att slå in julklappar! Bara jag får göra det i lugn och ro så... Jag skulle ju kunna göra det imorgon efter jobbet, maken ska handla julklappar hela dagen och sedan hämta Sanna hos farmor och farfar, så rent teoretiskt skulle jag kunna hinna efter jobbet. MEN det är en liten hake, kalla det fix idé, men jag vill att det ska vara mörkt ute när jag gör det... Jag vill tända ljus och kanske en brasa och sitta där i skenet från julgranen och adventsstjärnorna och låtsas att det snöar ute...
Granen är också inköpt och klädd. Det gjorde vi söndags med varenda familj i Göteborgsområdet. Det var trångt och utplockat, men av någon anledning köpte folk mest ädelgranar. Det är fusk. De är inte lika fina och luktar inte lika gott (tycker jag) men då fanns det liiite fler vanliga granar för oss att välja på. Men maken styrde rakt på en gran och den var faktiskt perfekt. Kanske något spretig, men med en rastlös nästan-tvååring med oss kan vi inte unna oss vår vanliga lyx med att välja och vraka bland granar en halv dag.
Imorgon skall jag nog också griljera skinkan. Eftersom vi inte firar jul hemma har vi ingen julmat att greja med. Men skinkan vill jag inte vara utan, så den gör jag i mums-syfte.

Se där, då har klockan skenat iväg till något orimligt sent, men jag har åtminstone fått tillbringa lite kvalitetstid med bloggen en stund. Hoppas inte den känner sig lika försummad nu som tidigare.
God natt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh vad det låter mysigt att slå in julklappar hemma hos dig! Jag har faktiskt precis slagit in sista julklappen. Det va ett dagis-foto på Seth som vi glömt köpa ram till. Den fick inhandlas på maxi igår kväll.
Jag har inga supermammagener, jag har bara lite problem med att prioritera rätt saker, viktiga saker glöms/förträngs bort.

2007-12-22 @ 16:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0