God Jul och God Gröt!

...som Sannas gudfar Ph skrev på julkorten ett år. Julefriden har sänkt sig över lilla familjen. Idag var vi till och med så avstressade att vi efter mysig frukost med Sannas gudmor Karin begav oss ut på visit. Vi störde min mor som var dunderstressad och fick gömma alla julklapparna under en filt i soffan. Sedan åkte vi och överraskade gamlafarmor, eller Gammo som hon numera heter. Eftersom maken tycker det är roligt att hälsa på utan att ringa innan så dröjde det länge innan hon kom fram till dörren, hon är lite skraltig gamlafarmor, och väl där gläntade hon på brevlådan innan hon förstod att det var vi och släppte in oss. Men jag förstår henne. Tyvärr finns det människor som inte är snälla mot äldre och det är bättre att vara på den säkra sidan. Vi fikade där en stund och sen åkte vi hem igen. Och ikväll har lilla familjen spelat Bingolotto! Det var nog tio år sen sist. Ingen av oss har spelat sedan vi blev tillsammans och det är ju snart sju år sedan. Och innan dess hade iallafall inte jag tid med sådana saker, inte på en lördagkväll... Fast det var rätt tjatigt. Och dessutom vann vi en ny lott, vilket maken nästan tyckte var ett straff snarare än en vinst, så den ger vi nog till Gammo. Kvällens roligaste inslag blev nog ändå när programledaren började sjunga ut numren i fjärde spelet till Robert Wells blueslåt. Undrar om han började bli lite salt? Vi tyckte iallafall det var störtkul, men det lär ju bli "tittarstorm" av folk som hade svårt att hänga med. Äh, lite svinn får man räkna med!
Imorgon åker lilla familjen ut till Torslanda för julefirande, men först ska vi ha julmys här hemma med varm choklad, brasa och julklappsöppning. Undrar om lillan kommer greppa allt detta? Hon hade ju inte sammanhangstänkande förra julen, risken finns att det här blir lite mycket för henne. Så många leksaker... Hoppas maken kommer gilla min julklapp. Jag har känt mig jättenöjd ända tills igår kväll när jag slog in den, då blev jag plötsligt skeptisk. Men något ska han väl kunna göra iallafall, han har ju dryga 25 aktiviteter att välja på i gåvoboxen från liveit.se.
Nu ska jag krypa ned med mina sussande älsklingar och lyssna efter tomtens släde!
God jul!

Kommentarer
Postat av: Karin

God Jul!
Ha det så mysigt.
Kram

2007-12-24 @ 09:22:26
URL: http://karinj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0