Gatans stjärngossar

Innan jag somnar måste jag bara berätta om vad som hände när jag var på väg hem från jobbet nu ikväll.
Klockan var väl en kvart över elva ungefär när jag åkte från Aktiviteten. Jag körde den vanliga vägen, nedför Frejagatan och höger i rondellen vid Hydrotappen, ned mot Lackarebäcksrondellen. Väl framme i rondellen skall jag köra rakt igenom för att sedan åka upp på bron och ned på motorvägen. På avstånd ser jag att det verkar pågå ett vägbygge, men vägen är inte avstängd så jag fortsätter. Eftersom maken ibland jobbar på väg har jag fått inpräntat att köra långsamt och försiktigt. När jag är mitt i rondellen ser jag att de två gubbarna har strutar på huvudet. Första tanken är att de förlorat ett vad och har dumstrutar på sig. Ja, jag vet att man den 13 december borde fatta lite snabbare, men det har varit en lång dag. Kloka läsare inser förstås redan här att det var stjärngossestrutar de hade på sig, men jag behövde ett par meter till för att inse det. När jag kommer upp i jämnhöjd med dem vevar jag ned rutan och ropar till dem att de är väldigt fina. Vi önskar varandra en god jul och jag fortsätter min resa hemåt. Och ler hela vägen hem.
image128

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0