These boots are made for walking

Nu får man väl ändå säga att grabben har börjat gå! Han har tagit enstaka steg och sedan slängt sig mot en ganska länge, men hela veckan som gått har han tagit fler och fler steg utan att hålla i sig, så nu bestämmer jag mig för att han kan gå! Det ser minst sagt vingligt ut och det slutar oftast med ett pladask på magen eller rumpan, men jag tror faktiskt att han har tagit så många som tio steg. Han måste ha stöd när han ställer sig upp, och håller han bara handen mot skåpsluckorna i köket eller liknande kan han gå hur långt som helst. Men han är också väldigt duktig på att gå på knäna, alltså krypa utan händer. Det ser ganska obekvämt ut, men han hojtar som attan när han gör det så han tycker väl det är kul. Blir han bara lite mer stadig så kommer jag väl få tillbringa mina sista tid av föräldraledigheten rännandes efter buspojken nummer ett!
Sanna tog sina första steg den 30 mars 2007 så de håller (ursäkta ordvitsen) fortfarande ganska jämna steg med varandra. Dokumentation kommer så småningom. Over and out!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Heja Jesper! Haha, nu får mamman verkligen inte en lugn stund!

2010-11-06 @ 22:36:33
URL: http://www.avanai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0